fredag 9 mars 2012

FREDAGSLEDIG

Enda dagen denna vecka som jag är helt ledig.



Det blir en hemmadag med lite eldning i kakelugnarna. Jag ser också att mina körsbärskvistar börjar slå ut igen - det är andra laddningen för iår och jag kan bara tänka VÅR!!!


Lite småpyssel i arbetshörnan, där finns alltid saker som behöver sorteras och rensas...

Slutligen en vacker detalj från dörren uppe på hallen! Så vackert det är med bevarade gamla detaljer!

Tidigare i veckan har de lovat en stoooor SOOOL idag, men nu talar de om "solglimtar", men än så länge är det riktigt gråmulet, men inga minusgrader!
Jag har just tagit ett "morgonpass" vid huggkubben i vedboden, så nu är vedkorgen fylld igen. En promenad blir det helt klart senare och det känns som om det blir en riktigt skön och fin fredag.

Vad har ni för planer denna fredag?

Hur den än blir, så önskar jag er en fin dag!

24 kommentarer:

gamla skolan sa...

Om du bara har en endaste ledig dag , gäller det att ta den tillvara , och det verkar du ju göra :)
Fina bilder !
Då hoppas jag att du får en riktigt fin dag !
Kramar // Susanne ♥

Karin sa...

Fina bilder som vanligt visar du idag!
Ett likadant dörrvred hade vi i mitt föräldrahem på dörren till pigkammaren i Bagarstugan.

Du får tro att jag tänker mycket på det stället nu som vuxen, skulle vilja tillbaka och inreda det på mitt eget vis. Där fanns kakelugnar, vedspisar och en massa fina detaljer. Precis som hos dig.

Tittar in hos dig varje dag och landar då ofta i mitt barndomshem som tyvärr inte längre finns kvar.

Ha en fin helg!
Kram:)

Chokladvillan 1910 sa...

Visst är det härligt med gamla detaljer ! Nycklarna i ett gammalt hus är ju underbara ! Mulet ute som sagt. Jag ska köpa ett par kuddar som jag lagt undan (1/2 priset) ;) till det nyrenoverade Tv-rummet.
Ha en härlig fredag & helg !
Kram Anki

Livet på Landet sa...

Å vad jag gillar din pyssel-hörna.
Tänk att sitta ner där och känna efter vad man vill pyssla med.
Ja, idag ska jag göra påskpynt.
Trevlig Helg!

Lotta

Margareta sa...

Hej Lisa!
Hoppas din fredag blir så där bra som lediga fredagar kan vara.
Jag hoppas också på sol ,så snöeländet smälter fooort.
Tänk vad gamla lås och handtag är fina.
Jag ska till frissan i eftermiddag och under tiden jag är där har jag bett min kusin tvätta av saltet på bilen.Jag tycker det är såå trist och jobbigt.Jag betalar gärna en slant för detta.Det är aldrig roligt att tvätta bil,men utan salt är det OK.

Kram Margareta

The Secret Garden sa...

Jag hörde också det där om den Stora Solen!! Och riktigt njöt av helgen, redan innan den inträffat, liksom :)
Hoppas det blir så, töväder, så att isen kanske mjukas upp på stigen ner till stallet, för attans vad det är halt!

Ha en härlig fredag!

//Boije

bakom berget sa...

Va skönt med ledig fredag! Jag har oxå en sån idag. Går mest och småfixar lite här hemma.
Jag tycker att det gamla dörrvredet är så vackert. Såna hade vi på dörrarna i mitt barndomshem.
Jag hörde att det ska bli, om inte sol, så i alla fall väldigt varmt nu ett bra tag framöver. Det ser jag fram emot.
Ska du besöka mässan i helgen?

KRAM Åsa.

Solstrimmor sa...

Oj, vad du har det "påställt"! Njut av din lediga dag och stick näsan i körsbärsriset! Hoppas du får en skön promenad.

Bra motion att hugga ved! Då behövs inga jympapass alls. Visst är det vackert med gamla detaljer som tur nog fått vara kvar. Har precis ett likadant vred till vår sovrumsdörr!

Här är det slask , blåst och mulet. Inte alls inbjudande... men det kanske blir? Så mina planer beror på vädret. Annars läser jag Henning Mankells nyaste bok, romanen Minnet av en smutsig ängel, mycket, mycket bra!

Trevlig fredag!
Kramar Eva-Mari

tecknartina sa...

..vilken härlig arbetsvrå du har.. fint ljus fr vänster..
..önskar dig en riktigt go helg..
värme fr Tina på Hönö

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt och vara ledig, det är jag också idag. Imorgon kommer solen, ska bli skönt efter den snöpärsen.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

Ja, man frågar sig ibland hur man hann jobba förut...
Men visst är det skönt, att bara göra det man själv vill?
Ha en riktigt fin helg, kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Panschissen har en ledig dag, hurra! Hur ska man då få dagen att gå....!!!
Ja, man har talat om sol, men vart har den tagit vägen? Vi har genomgrått, som i november, storm (som vanligt) och spöregn....och kallt. Men det är ju föränderligt så vem vet!
Hoppas du får en härlig dag!
Kramar

Vardag och flärd sa...

Gamla detaljer är så vackra och man kan sitta och tänka på hur de framställts och hur fantastisk funktionen är, ja det är så vackert!
Ha en riktigt fin fredag och mys med brasorna i kakelugnarna!
Kram Eva

Ann-Catrin sa...

Härligt Lisa!

Skönt med en ledig dag.. men du jobbar på ändå!!
det är bra motion att hugga!

Ja visst är det vackert så vackra detaljer är sparade.. det är de som ger den där genuina känslan!

Du har så vackert och rofyllt!

ha nu en fin helg!
Vi ska på mellon imorgon.. alltid så kul

kram
Ann-Catrin

Vintage House sa...

ja du någon sol har jag heller inte sett skymten av....
härliga bilder och underbart att de har bevarat de gamla detaljer..
vårt hus är byggt 1946 men omgjort på 70 talet så det är inte mycket kvar....
önskar dig en skön och härlig helg
kram
sandra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag undrar också var solen är någonstans... Vore ju kul om den kom lite i helgen i alla fall. Härligt för övrigt med en ledig dag, det skulle jag behöva,eller helst flera :))
Kram
Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken fin liten pysselhörna du har.
Ha en bra kväll
Kram Rosa

Maria sa...

Vilken skön fredag. Här har det varit mulet och grått med lite duggregn hela dagen. Vilken underbar arbetshörna med solstrålarna som tittar in. Önskar dig en fin fin helg. Kram från Maria

Cajsas Faster sa...

Låter skönt!
Fina bilder du bjuder på som vanligt!

Trevlig helg, Kram Marie

Härliga Livet sa...

Ja , man kan ju undra var solen är. Men dom har ju lovat vår i helgen och nästa vecka. Det ser jag fram emot. Härligt med en ledig dag. Det ska jag ha på Måndag då dagis har stängt här. Ha nu en skön helg. kanske vi ses hos Violan på måndag. Ska du dit?
Kram Kram !

M/S Design sa...

Har besökt trädgårdsmässan i Kista!
Det ska bli mer sol i helgen och så har vi äntligen ett par plusgrader!!!
Trevlig helg
Mariana

Tinas bo sa...

Vilken härlig arbetshörna du har!!

Ja det är härligt med fredagar... :))

ha en mysig helg
Kram Tina

Anonym sa...

Hej! Måste bara säga att jag tycker om din blogg! Du uppdaterar den varje dag och skriver små berättelser till bilderna. Bilderna är dessutom inspirerande och man blir glad av dom!

Lotta

Fröken Grön sa...

Gillar verkligen din lilla arbetshörna, - där skulle jag kunna tillbringa många timmar.

Vi har ett liknande handtag som det du visar på toalettdörren, fast svart. Tycker också att det är himla charmigt!

Ha en fortsatt fin helg! (Även om du verkar vara "busy" och kanske inte hinner vila så mycket.)

/Anna-Karin