fredag 30 mars 2012

Kylig marsfredag...

...och betydligt svalare än den temperatur vi blivit bortskämda med tidigare i veckan...


Trots kylan strålar solen in i huset och i den lilla hallhörnan lyser den in genom ytterdörrarnas glasrutor...

Uteblommorna har fått komma in på verandan med tanke på de ev. minusgrader som de hotat med. Det är nordvindar och det känns, vill jag lova!

Inomhus lyser solen på mina krukväxter som frodas alltmer! 

Tulpanerna har däremot torkat ihop för längesen, men jag tycker ändå att de har något visst!
Skalbaggen har fått sällskap av ännu en variant från mina nytryckta kort. Missa inte min utlottning HÄR!


Dagen kommer att innebära förberedelser inför Violans vårmarknad i helgen - både lördag och söndag 10-16 där bl.a. mina nya kort kommer att säljas!


Ha en härlig fredag!

14 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Vad besviken man blir på bakslag (jag vet att det bara är mars...) här snöar det ! Inte lätt när man får en försmak av vad som komma skall ! Solen & värmen var underbar & jag vill ha tillbaka det NU ! Jag har missat att du målar...vilka fina skalbaggar & annat ! :D Jag gillar kökshandduken ! Hoppas att det går bra i helgen & att det blir någotsånär väder i allafall.
Ha en härlig fredag & helg !
Kram Anki

Snäckskalsdalen. sa...

Det är lite skönt att värmen inte fortsatte. I alla fall inte så intensivt, jag hängde inte med där ett slag....

Så härligt ljuset silar in och tulpanen är så vacker så den är nästan vackrare än när den är ny!!!

Kan tänka mig att det är en del att stå i inför helgen! Hoppas den blir riktigt givande och bra och att du har kameran med!

Agneta kramar

Mejrams! sa...

Attans också, jag glömde ju din andra skalbagge, nåja den får jag beställa nästa gång. Visst har det blivit litet kyligare men det är underbart med solen. Kanske litet bra också att det inte är för varmt med tanke på växtligheten, då går det bara så fort.

Lycka till med vårmarknaden!/Kram Merja

Monica sa...

Ja, även här är det betydligt kallare idag! Trist för alla som jobbar och har fått tillbringa denna underbara vecka inomhus...
Hoppas att din helg blir lyckad och att det säljs massor av dina fina kort!
Kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har börjat flytta blommor här också, kommer och bli kallt inatt. Hoppas ni får sol och att vinden avtar när ni ska ha vårmarknad. Blev jättefint med en kompis till stora skalbaggen.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Tinas bo sa...

Ljuvliga bilder!!

Ja visst är det tråkigt att vädret blivit sämre... det var ju sååå härligt!! :0)

ha en härlig fredag
Kram Tina

Linneskåpslycka sa...

Dina skalbaggar är ju bara såå fina, så nu ska jag delta i utlottningen bums:))
Hoppas ni får bra väder och många besökare på marknadsdagarna :))

Ha en fin helg
Kram

Ann-Catrin sa...

Ja hu vad kallt det är.. vi har inte haft många minuter sol.. däremot fruktansvärda hagelstormar, snö och
annat hemskt.. riktigt aprilväder skulle jag säga!

Vad fina dina kort är.. hoppas försäljningen kommer gå bra i helgen... du är så duktig.

tror jag ska göra som du och ställa in mina penseer i växthuset så de får lite skydd.

Lycka till nu i helgen och kram'tack för gratulationer till sonen.
Just nu befinner han sig på vår indiska restaurang och dricker öl med en kompis som oxå precis fyllt 18.. de andra får dricka cola.
Förstår det är en viss känsla att få beställa in så där.
Sen vet jag att han ska bli kidnappad av ett annat kompisgäng och äta middag.

Själva är vi hemma i hemmets trygga vrå.. vi gamlingar hihi

Ann-Catrin

Rosa i huset i vitt sa...

Hoppas det blir uppehåll i helgen i alla fall.

Ha en bra kväll
Kram Rosa

M/S Design sa...

Trevlig helg!
Mariana

Norr om Köpenhamn sa...

Några grader kyligare blev det här med, med stormen som drog över i onsdags. Men idag har det varit fint igen och jeansjackevarmt ;o)
Lycka till hos Violan i helgen och som sagt; hoppas våren håller sig kvar, för nån snö vill vi verkligen inte ha.
Gillar din trädgårdsstol i grönmålat järn :o)

Kram o må gott!!
Ulrika

Monica sa...

Så vacker tulpanbild! Lycka till i helgen, hoppas på bättre väder än här så det blir fart på försäljningen och allt är lättare om man slipper frysa. Trevligt brukar det bli i vilket fall i trevligt sällskap:-).

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilka vackra bilder !! Vi behöver väl inte låtsas om den här kylan och snön som kom (blundar)..snart blir det varmt igen !

kram anette

Maria sa...

Här hemma är det också riktigt kallt med blåst och en strålande sol. Önskar dig en fin avslutning på helgen. Kram från Maria