torsdag 12 april 2012

En favorit från trädgårdsmässan


Hemkommen för några timmar sedan från Trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar!
En favoritmonter som jag föll för  visar jag här:

Jag trodde först att den nedlagda butiken Årstiden hade återuppstått...

Så vackert var allt presenterat och helt i min smak - en blandning av gammalt och nött i kombination med växter...

Vilken sköngrön färg detta skåp har (ovan).



De små rara ranunklerna i en vacker gammal korg...


En samling sockerlådor och murgröna!
Det var alltså inte Årstiden utan de som stod för min favoritmonter heter: Esketorps antik och kommer från Nättraby.


Som helhetsintryck kan jag väl säja att det var många stora tomma ytor i år - flera än förra året. Temat var kanske "närodlat". Många kreativa odlingssätt presenterades  - allt ifrån hängande påsar till konservburkar med näringslösning!


Huvudet är proppfullt och fötterna trötta ikväll. Nu ska jag samla alla intryck och flera bilder med favoriter kommer i nästa inlägg!
Ha en fin kväll!

16 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Så roligt med lite bilder.

Jag ska dit på lördag!

Vila fötterna nu:)

Kram Marie

Monica sa...

Roligt att se dina bilder från mässan, tror inte det blir besök i år fast jag bor nära, men alltid en upplevelse att se alla fina miljöer de bygger upp. Och glad blir man av all färg:-).

Hemma på Sjuan sa...

Så många fina bilder! Gillar verkligen skåpet, ett sånt skulle jag vilja ha på min altan.
Kram Suss

Härliga Livet sa...

God kväll!

Kul att se bilder från mässan. Förstår att du fastnade för den montern. Hur fint som helst och socker låderna är underbara. Vila dig nu efter denna dag.
Godnatt kram från mig !!!

Mejrams! sa...

Nej men så kul, Esketorp antik är ju härifrån. Tillhör Karlskrona kommun och ligger precis utanför staden. Det var länge sedan jag besökte dem, kanske dags att avlägga visit./Kram Merja

Sandra på Ön sa...

Vilken otroligt härlig monter de hade. Blir alldeles avundsjuk här, skulle Vilja ha allt. Tack för inspiration.

Sandra på Ön sa...

Vilken otroligt härlig monter de hade. Blir alldeles avundsjuk här, skulle Vilja ha allt. Tack för inspiration.

kristina nygren sa...

så fina bilder, man riktigt känner mysfaktorn, en sån där sockerlåda har jag :) jag längtar till att får göra min balkong fin med blommor mm
mvh kristina

Chokladvillan 1910 sa...

Konstigt !? Alla mässor blir mindre & mindre...Besökare saknas ju inte, är det utställarna som bangar !? För dyrt, krångligt med packning eller vad !? Nu såg jag att det inte blir någon antikmässa i Kista. Va synd :( Jag älskar att gå på antikmässa !!!
Jag & syrran besöker mässan i morgon.
Må så gott !
Anki

G:a Affären sa...

Växter och gammalt går alltid så bra ihop.
I morgon har jag ett inlägg som just tar upp den där sköngröna nyansen. Ett sånt bra ord du har för den färgen!
Murgröna är så vackert, undrar hur många jag tagit död på! Jag får dem inte att övervintra eller rättare sagt, jag glömmer att vattna dem. Lilla citronträdet var häfigt, gissar att det också behöver vatten!
Kul att få ta del av bilder från mässan,
/Cia

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag säger bara att det kunde lika gärna varit bilder från ditt hem eller från din stuga! Du arrangerar minst lika vackert!
Agneta kramar

bakom berget sa...

Jaa, va fint det var där! Vilka härliga bilder du har tagit. Nättraby....undrar just var det ligger. Där skulle man ju vilja göra ett besök.
Ja,som sagt såblir det ingen mässa förmig i helgen. Det kommer inte att hinnas med.
Hoppas du får en riktigt solig och skön helg nu!
Kram från Åsa.

Eleonora sa...

Oj så mycket fint du visar! Det gröna skåpet gillar jag med.

Roligt att du fått en massa tips. Jag kör på som vanligt. Har inte så mycket utrymme att laborera på. Mest blir det på balkongen och den kan jag planera nu, men vänta med att sätta allt i verket.

Trevlig helg och vila fötterna nu!

Monica sa...

Nättraby, det ligger i närheten av Karlskrona i Blekinge, om jag inte minns fel...
Visst få man inspiration av mässor - men också trötta fötter...
Kram, Monica

Anonym sa...

Men så synd att det bestående minnet blir tomma ytor. Jag ska åka dit på lördag, då kanske ytorna fyllts på...med besökare.../Susanne

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att jag blev den lyckliga ägaren till det gröna skåpet och fick det levererat hem igår. Fick då info om att ägaren till fd Årstiden AnnaKarin Nyfjäll var med och arangerade montern ihop med Esketorps antik under namnet In the Mood som också ska bli namnet på hennes nya butik som öppnar på södermalm i Augusti. Fin blogg du har hälsar Eva Salomonsson