torsdag 31 januari 2013

Torsdagstema: moodboard

Torsdagens tema: "moodboard" får helt enkelt bli en mix av kombinationer av saker, färger och material som jag tycker om...


De flesta bilder från tidigare Formex-  och Trädgårdsmässor...

Det fick helt enkelt bli ett par fotomontage. (Bilderna är klickbara)

Flera moodboards hittar du hos FABRIKEN.

En lite grå torsdag med mildväder och regnet fräter bort snön mer och mer för varje timme som går. De mindre vägarna här omkring är glashala. Är det ett tidigt vårtecken kanske? Vi har nu gnekat oss igenom januari och imorgon är vi inne i februari, så vi närmar oss i alla fall!

Ha en fin sista januaridag!

11 kommentarer:

tecknartina sa...

ja, kära Lisa, din längtan efter nästa årstid går rätt igenom datorn..säjer bara..samma här!
..javisst, väldigt tacksam över hälsan (det är inte helt självklart när man ser vänner som kämpar med ohälsa),att ha ett hem och yrke...men även katten tar en extra lov runt matskålen..tittar på mig, suckar och kryper in bakom en ylletröja som ligger slängd på soffan..
varm vinterkram fr Tina på Ön

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du satt ihop bilderna. Här kom plötsligt solen, ska ta en sväng ut snart, men det är nog jättehalkigt där jag brukar gå.
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Nähäää, det är inget vårtecken, säger jag glatt och tänker på förra året då vintern kom i slutet av februari.....skit är det. Jag hade just en lång utläggning här att om det blir så mycket gråväder framöver som det var förra året och en lika tråkig höst och vinter som nu, ja, då emigrerar jag. Faktiskt. Jag vet inte vart och jag blir förmodligen ensam men jag hänger mig fast vid tanken på det så överlever man kanske lite bättre!

Vilka härliga moodboards! Såna behöver man många nu!

Kramar

Monica sa...

Visst är det ett vårtecken! För OM det kommer mer snö nu, så blir den i alla fall inte så långvarig! Jag var just ute och såg, att det skjuter upp massor med små gröna spjut ur jorden här och var! Och vi har 7 grader varmt idag och all snö är borta!
Klar våraning!
Kram, Monica

Fröken Grön sa...

Gillar det första collaget med allt det fina gröna.
Happy Thursday to you!
/Anna-Karin

STENLYCKA sa...

Vilka underbara foton du är så duktig fotograf!
Här har vi slaskigt och mulet, hoppas snart på sol.
Allt gott till dig!
Kramar
Raina

Anonym sa...

Härliga bilder! Jag går framförallt igång på bilderna på citronträdet och det underbara svarta köket med betongskivor! Här har vi haft både sol och störtregn idag, och så Hallands-stornen förstås! Nu kokas det varm soppa och planeras innemys ikväll...
Kram Susanne

blockethuset sa...

Underbara bilder..och formex verkar ju inte helt fel...

Anna sa...

Vilken fin moodboard du gjort! Tycker verkligen du lyckats fånga härliga januari på ett kreativt sätt!

Ha en skön avlsutning på veckan!

Ann Kåge sa...

Hej
Tack för fina vårbilder. Gillar mycket det milda gröna och ris och riskransar.
Kram från Ann mitt i natten.

G:a Affären sa...

Verkligen inspirerande bilder, lite solstrålar till detta och energin kommer tillbaka.

Kramar
Cia