söndag 24 februari 2013

Söndagsbilden

Påskdrömmarna fortsätter...


...och jag har hittat en hel krans med vackra pärlhönsfjädrar.
Jag fann den hos Violan när jag gjorde ett besök där i veckan!



De här bilderna får bli dagens söndagsbilder!
Flera söndagsbilder hittar du hos FABRIKEN!

Idag vaknade jag till solstrimmor i mitt sovrum! Så underbart att äntligen få se solen igen och konstatera att den numera kommer in genom sovrumsfönstret.

Nåja, den försvann ganska snabbt och nu är det vanliga "grålocket" på igen, men något lite ljusare! 

Guuuud, vad jag tjatar om vädret, men jag känner att ljuset och solen påverkar mej så positivt och vi har haft så otroligt lite sol under hela det senaste året!!!

Önskar er en riktigt skön och fin söndag!

22 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har ett ljust grålock här också, det ordet var bra! Kransen är jättefin, såna fjädrar är dom allra finaste.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Men åhh, den var fin! Violan har smak hon och vet vad vi behöver.
Bara att vakna av dagsljus känns helt underbart men solen finns bakom molnen här också. Fåglarna vet att det är vår, det är söndagskonsert där ute!

Önskar dig Lisa en fin söndag!

Kramar
Cia

Solstrimmor sa...

Jag njuter som vanligt av ditt vackra hem... och nu pärlhönsfjäderkransen! Jag saknar solstrimmor, både inne, ute och framför allt inombords. Men jag vet att dom kommer! Det lustiga är att jag döpt min kommande blogg just till Solstrimmor:) En påminnelse kanske att jag ska jobba vidare med den??

Ha det gott min vän!
Kramar Eva-Mari

Monica sa...

Din krans ser jättevacker ut, men av någon anledning, så har jag lite svårt för fågelfjädrar...
Här är det också "grålocket" på idag men solen gör sina försök att bryta igenom. Hoppas att den lyckas!
Idag ska jag gå ut och samla ihop lite nerblåst björkris på tomten, tänkte jag, för i nästa vecka börjar dom tömma trädgårdstunnan igen! Ett vårtecken!
Ha en fin söndag, kram, Monica

Hajan sa...

Violan har så mycket snyggt,man
har alltid med sig något snyggt
hem. Vill bara tala om att solen är kvar hos mig ännu, tänk
vad lite sol gör.


kram

MårsArt sa...

Här anar man solen...tänk så glad man blir för det!
En sån´söt krans du hittat. Nu får jag snart röja bland mina saker och se vad jag kan pynta med framåt påsken. Egentligen gillar jag inte alls påskpynt, men något får jag väl leta fram...
Ha en fin söndag, trots det gråa locket.
Kram
Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här skiner solen och man känner hur livsandarna spritter till, ljuset är verkligen livgivande. Vilken söt och dunig krans.

Önskar dig en skön fortsättning på dagen och en fin ny vecka!
Kram,
Regina

bakom berget sa...

Åhhh...köpte du den fiiina! Jag vill oxå ha en sån.Den är så vacker.
Här har då inte en enda stråle visat sig idag, men jag tror det kommer att stråla desto mer i morgon. Visst påverkas man otroligt mycket av solen och ljuset. Så inte är det väl konstigt att man tjatar lite om det till och från ;o))

Ha en skön fortsättning på söndagen nu!

KRAM.

Härliga Livet sa...

Jaha så du köpte den kransen. Tänkte köpa den på kund kvällen.
Här var det oxå sol när jag vaknade. Underbart.Sen kom molnen en stund men hela eftermiddagen har den strålat för fullt på denna sidan.
Ha en fortsatt skön söndag.
Kram Pernilla

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken vacker krans, i like a lot ! ;)
Haha jo, det blir väl tjatigt om vädret men är man svensk så är man ju... hehe
Helgen har i allafall varit kanon här i Stockholm, äntligen !
Må så gott & ha en härlig söndagkväll !
Kram Anki

emmashem sa...

Hoppas du haft en skön helg och önskar en fortsatt fin söndag:)
Kram Emma

Tinas bo sa...

Superfin krans!!

Här har vi haft snöstorm, men nu har det lugnat ner sig igen..
Är såååååå trött på vintern nu..

ha en mysig kväll
Kram Tina

M/S Design sa...

Det är klar att du ska tjata om vädret!!! det betyder så mycket den här tiden.
Vilken fantastiskt fin krans du köpt!! dom där fjädrarna är så vackra! har gjort en lampskärm av sådana.
Ha en trevlig kväll
Mariana

Kamomilla sa...

Så vacker den är! Härliga härliga fjädrar!

Vardag och flärd sa...

Vilken vacker krans, stilren och tjusig!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

Betongglädje sa...

Så vacker krans! Får nog shoppa en sån!
Härligt med ljus kan man ju inte få nog av!
Men ja tillbringade dagen inomhus!
Jobbar helg lixom!
Hoppas nu på mer sol i morgon.
Ha en fin kväll!
KRAM Camilla

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina Lisa!!! Vilken underbar krans!!!!! Visst är det så att solen ha lyst lite grand på oss oxå här på Öland i dag..men endast en kort stund sen är det som du säger locket på,,,,men i veckan ska det bli plusgrader...hoppas verkligen att våren e på g nu..Ha en fin vecka kram från Maja

STENLYCKA sa...

Åhh... så underbar den kransen var! Hon har mycket fint Violan!
Önskar dig en fin måndag!
Kram Raina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den kransen blev jag så förtjust i jag också, så jag ska hämta den på kundkvällarna nästa vecka.
Under tiden får jag kika på din...
Kram
Marie

Puumuli sa...

Vilken härlig krans! Ja, jag tjatar också på vädret som verkar likna ert: i dag sken solen ca 6 timmar och sedan kom locket på... Jag undrar när jag ser solstrålarna nästa gång.

Kram
Sari från Puumuli

Anonym sa...

Hi there mates, fastidious piece of writing and
pleasant urging commented at this place, I am truly enjoying by these.


Here is my webpage ... paläo diät
Also see my site - paleodiät

Eleonora sa...

Hej kära vän. Det var en mycket vacker påskfjäderkrans du har hittat. Passar så gott in där den hänger.
Bra vecka till dig också och kram.