tisdag 26 februari 2013

Sportlovet fortsätter...

Idag ska jag verkligen inte gnälla om vädret!


Helt underbara vinterdagar har vi, med både sol, snö, rimfrost och...
 ...fullmåne på nätterna. 
Jag förundras lika mycket varje kväll när månen stiger över vinterlandskapet.

Även nätterna är ljusa av månskenet och otroligt kalla, men uppe i Dalarna och i Norrland har de plusgrader! Omvända världen!

Lite takdropp i solen på dagarna förstås, när solen värmer. Snön lär i alla fall inte smälta ännu och vi har mycket av den varan.

Jag åker till torpet varje dag och bara njuter, klipper buskar och lite annat. Det är ju där jag tillbringat mina sportlov de senaste 16 åren, så det är svårt att slita sej från den vanan. 
Idag dubbelbloggar jag, så titta in på min andra blogg Lisas torp.

Jag njuter av varje minut dessa dagar och det känns verkligen som om jag också har lite sportlov mellan mina uppdrag.

Ha en fin och härlig tisdag!

11 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Så härligt det låter att njuta av torpardagar nu. Längtar tillbaka till tiden då också jag var torpare och bodde i Soldat Liljas fina lilla torp utanför Enköping. Saknar kakelugnen, vedspisen,de fina spröjsade fönstren det alltid drog friskt ifrån,de knarriga golvtiljorna, äppelträden,päronträden, Lill-Annas gäststuga... Önskar dig en fin dag! Kramis

Monica sa...

Då kan jag åta mig vädergnällandet i ditt ställe...
Här är det jämngrått, isande kallt (kring nollan, men det känns mycket kallare) men ingen snö. Brrr!
Så det blir inomhussysslor utom en KORT promenad.
Roligt att du håller kvar vid ditt torp när du bor så nära!
Ha det gott, kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Så helt fantastiska bilder du ställt samman och det är ju detta, är det som du har det nu då kan det gärna få vara vinter läääänge. Vi har sol, men inte så fint som ni och vi har ingen snö, det är fruset och där solen kommer åt, kladdigt. Men vi har ljus och bara det är ju helt magiskt!
Nu går det lite lite bättre, men det tar på en med en sån här vinter.....som det varit.
Kramar Agneta

MINA TVÅ HEM sa...

Det har varit några nätter ett enormt fint månsken. När man tittar ut över åkrarna som man ser från våra fönster så kan man bra se en hare skutta iväg.
Det är härligt med sådana torp som ditt.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

M/S Design sa...

Visst är det vackert!!!
-14 grader i morse...
Ha en bra dag
Mariana

Chokladvillan 1910 sa...

Vilka härliga dagar vi har/haft ! Jag får ståpäls !!! :D
Såg du Vetenskapens värld i går som handlade om månen ? Helt klart fascinerande. ;)
Vilka fina & härliga bilder du har tagit !
Må så gott !
Kram Anki

Rut och Signe sa...

Traditioner är till för att hållas. Låter som du har fina dagar med förhoppningsvis lite takdropp också. Satt själv ute i helgen med en kopp te och njöt av solens strålar på min balkong. Härligt!

Ha en fin vecka, kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Idag är det riktigt ljuvligt väder. Vårväder... och plusgrader. Det finns hopp om det.
SÅ glad man blir...och vilka vackra bilder du fotat
Kram
Marie

Gabriella sa...

Så härligt det ser ut! Underbart med sol och takdropp. Och vilken fin krans där nedan!=)

Elsa och Helena sa...

Vackra foton Lisa. Här är känner man av fullmånen...blir sömnlös:) Vi har också haft en fin, solig dag och det känns som våren närmar sig.

Ha det fint...KRAM Helena

G:a Affären sa...

Jag älskar din gårdspump och träden, i alla skepnader!
Så härligt du fotat med jämförelsebilderna också.

Nu ska jag kika in till Torpet!
Kramar
Cia