torsdag 24 april 2014

En ny chans...


 ...är temat hos FABRIKEN idag. Många saker har fått en ny chans hemma hos mej. Lampan har jag visat tidigare. Lampkupan som legat i flera år - en gång hittad på en vind...

En flink vän har gjort ett stativ av gängstål, som ska sprejas svart när tid och utetemperatur tillåter.

Det trebenta bordet har jag också visat tidigare. Det har fått ett nytt liv i min nya lägenhet. Historien om det hittar du HÄR.

Traskronan hänger numera på min soliga balkong och fladdrar vackert i vinden. Här har den fått en nytt liv mot den vackra skogen utanför.
Flera exempel på nya chanser hittar ni hos FABRIKEN.

Varmt tack för alla rara kryapådej-hälsningar. 
De hjälpte säkert en hel del. Idag känns det mycket bättre, men det blir inget trädgårdsarbete i helgen heller, det blir konsert med mina körer och födelsedagsuppvaktning m.m.

Ha en härlig torsdag!

14 kommentarer:

Mejrams! sa...

Skönt att du mår bättre så att du kan njuta av det fina vårvädret. Visst känns det bra att kunna återanvända i vårt konsumtionssamhälle. Kramen!

Elzie sa...

Härlig form det var på den lampan. Och kul med flinka vänner som kan fixa till saker man behöver. Det där bordet tycker jag om, det har så fin form det också.
Skönt att du blivit lite piggare och jag hoppas ni hade en härlig konserthelg.
Kram Elzie

Solstrimmor sa...

Så skönt att du är på benen igen och kan ta igen lite av det tappade!
Vi som varit med några år har många saker som fått både en och två nya chanser. Har man fantasi kan man förvandla mycket!

Ha en skön torsdag.

Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

jaa jag måste hålla med grannen
här att du blivit av med feber och
ont av din förkylning.
Hoppas nu det håller i sig med hälsan , tänk på att det är lite
kallare igen.
kram Hajan

Snäckskalsdalen. sa...

Det är trevligt när ens saker får nytt liv. Och det kommer att bli jättefint när lampan får svart fot. Bordet är jättefint, jag har ett liknande och jag tycker dom är så söta.
Vilken fin skog du har utanför!!! Tänk att du hittade den lägenheten med detta fantastiska läge, måste kännas jättebra!
Och lärkträd som håller på att slå ut är så fint! Jag har alltid varit förtjust i dom.
Fortsätta kryapåandet!
Agneta kram

Monica sa...

Håller med övriga: Skönt att du har kryat på dig!
Ja, jag gillar verkligen att ta vara på gamla saker, fixa till dem och använda dem!
Mycket roligare än att köpa nytt! Det finns ju redan så mycket saker, onödigt att fabricera mer än som behövs!
Vilken utsikt du har från balkongen - ett drömläge!
Kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket bra tema, roligt och klura ut vad som fått det. Alla tre var värda en ny chans helt klart. Skönt att du mår bättre.
Kramar
AnnaMaria

Ann Kåge sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Lampan blir snygg där i hörnet. Kommer ju att bli helt unik och häftig.
Kul att du tagit fram bordet också och traskronan gnistrar fint i vårljuset. Lycka till i helgen med konserten och allt annat.
Kram Ann

Hemma på Sjuan sa...

Vad kul att hitta en sån lampa, jättesnygg! Gillade verkligen den skärmen, kram Suss

M/S Design sa...

Skönt att du är på bättringsvägen!!
Gillar när saker hittar sin nya plats.
Kram
Mariana

Ankan sa...

Det är så kul när man får idéer om vad man kan göra med gamla saker och det är kul att ha något unikt. Lampan blir jättefin!
Jag förstod först nu att du flyttat till en lägenhet nära torpet, kan det bli mer perfekt än så!?
Jag ska nog titta in på din torpsida också:)
Så fina stilleben, jag gillar fågeln.

Trevlig helg!

Eleonora sa...

Det låter gott att du känner dig bättre. Trevlig helg önskar jag dig.

Kram från Eleonora

MårsArt sa...

Jag kan bli riktigt trött på mig själv att jag sparar på för mycket, men ibland får jag ju användning för en del saker igen.
Man ser sakerna med andra ögon, eller så är de plötsligt moderna igen...
Ha det gott i det härliga vädret!
Kram
Agneta

G:a Affären sa...

Vilken magisk bild med traskronan mot den mörkare gröna bakgrunden.
Likaså bilden med bordet och kudden i soffan, love it!
Jag har haft problem med att kommentera hos dig då jag går direkt från din kommentar hos mig, det har inte gått...

Hoppas du är helt återställd och får njuta av livet i lägenheten och på Torpet!

Kramar
Cia