torsdag 24 juli 2014

Sommarfrukost

Efter en snabb promenad i skogen, här utanför, blev det några blåbär till frukosten. De är små och torra i år - det är helt enkelt för torrt i skogen, precis som överallt annars...!  
Jag har mixat jordgubbar, banan och yoghurt, toppar med hallon och blåbär!
Några valnötter, ett par smörgåsar och ett ägg - sen blir det frukost på balkongen med tidningen. Jag behöver inte äta mera på hela dagen efter denna frukost - möjligtvis lite vattenmelon till en sen lunch. 
Innan solen blir alltför närgången och het, blir det lite läsning på balkongen och korggungstolen har åkt ut, den är så skön att vila i.

Vilken sommar vi har! 
Det är så hett att man knappt kan vara ute - i alla fall inte jag, som är ganska känslig för värme! 
Igår hade vi 31 grader!
Kanske åker jag ut till havet idag och ser lite fri horisont och känner havsluften...! Hur klarar ni värmen?

Grattis alla Kristinor - ha en härlig sommardag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Snabbt svar: Jag klarar den inte. Är på mitt sommartorp och där är hett som hell. Har ett rum med mörka rullgardiner som är konstant nere för att hålla ute värmen. Där inne är det underbart svalt. I köket en stor fläkt. Går att vistas där korta stunder. Längtar efter vintern ha, ha!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den frukosten ser god ut, och alldeles nyplockade blåbär är lyx. Jag klarar värmen hyfsat, tar en resorb på fm och en i kvällningen, otroligt vilken skillnad det gör. Och så en iskall dusch före jag lägger mig, sover som en stock sen.
Men till helgen ska det bli svalare, skönt.
Kramar/AM

Margareta sa...

Vilken härlig frukost.det ser läskande ut,så här mitt på dan också.
Värmen är pressande.Allt över 25 är för mycket för mig.
Nu längtar jag verkligen efter regn.hoppas det kommer till helgen....
Din balkong ser så inbjudande ut,men förstår att det blir kokhett där också.
Här har vi skugga alltid nånstans,men man vet inte var man ska vara ändå.
Kram Margareta

bakom berget sa...

Så god din frukost ser ut. Jag blir riktigt hungrig. Hi hi hi..
Vi åkte en sväng i samhället i söndags på väg till färjan. Vi tänkte se om vi kunde lista ut i vilket hus du bor, men vi lyckades inte. Vi hade så lite tid, annars hade jag ringt.
Joorå....Samma värme här oxå. Pust!
Jag är väldigt tacksam att jag har min pool nu och jag använder den flitigt.
Och tack förresten! Jag heter ju oxå Christina :-))

Kram och ha det så bra!

Åsa.

Monica sa...

Din frukost ser såå god ut, bättre kan det inte bli!
Men några snabba promenader blir det inte här...
Igår kväll gick min syster och jag en promenad med fötterna i vattnet vid stranden, men då var klockan ca 21 och vi gick ganska långsamt...
Det är nog många (mer än jag), som önskar sig lite svalare väder!
För min del blir det många bad, det var många år sedan det var så varmt i vattnet; det är 23-24 grader! Annars vet jag inte hur jag hade klarat det...
Ha det så bra, kram, Monica


Gabriella sa...

Mums vilken god frukost, så härlig! Ja nu är det varmt minsann. Både skönt och jobbigt, här håller vi på och rinner bort i den varma lägenheten. Nu en sval dusch innan läggdags:)

M/S Design sa...

Du har fått till det fint på balkongen!!
I dag var det varmt, rekord tror jag...
Flera dopp/simturer i dammen är ett måste såna här dagar.
Kram
Mariana

HWIT BLOGG sa...

Mumsig frukost! Ja nog är det varmt alltid, puh...
Solen strålar från en klarblå himmel och allt man vill är att sitta i skuggan!
Ha en skön helg!
Sommarkram,
Titti

Fröken Grön sa...

Ja, nog har man kluvna känslor till den här värmen. Härligt och jobbigt samtidigt. Här går det åt mycket iste!
Din balkong är fantastiskt mysig! En gungkorgstol skulle man ju ha. Och den där frukostskålen har ett innehåll som är helt precis i min stil. Mums!
Må så gott i sommarvärmen!
/Anna-Karin

Viola sa...

Varmt, hett, svettigt och soligt...är i vattenhålet ännu men på tisdag styr jag hemåt för då är det dags att jobba igen. Lite för mkt utav det goda med denna värme man orkar inte många knop men vad gör det..ha en skön dag på balkongen, kram
Är du hemma i veckan, T har ju fortfarande ledigt så vi kanske kund sammanstråla någon kväll