tisdag 23 september 2014

Sju år med "Lisas torp" och avslut.

Idag är det exakt sju år sedan jag startade min första blogg "Lisas torp". 
Det har varit fantastiska år och många fina möten, både i cyberrymden och i verkliga livet.
Idag avslutar jag den bloggen och fortsätter att blogga här på "Lisas Hus". 
Efter tre år med två bloggar känns det lite knöligt att ha två.

Jag borde kanske ha avslutat för tre år sedan när jag startade denna blogg, men det kändes för abrupt på något sätt och nostalgin kanske var lite för stor just då.

Jag fortsätter att blogga som vanligt härifrån, och ibland kommer inlägg även från torpet, som jag förstås har kvar och som numera ligger en liten bit från mitt nya permanentboende.

Jag vill tacka alla som följt mej under åren med "Lisas torp".

"Lisas galleri" finns fortfarande kvar där ni kan se mina konstkort.

Idag lyser solen igen, efter gårdagens chockartade storm och regnbyar!

Jag önskar er en härlig tisdag!

13 kommentarer:

Hajan sa...

Det var ju skönt att Du inte skulle göra Dig av med torpet.
Måste erkänna att jag glömmer den bloggen i bland. Men hälsar på ibland, det är ju så mysigt. Och
jag förstår att Du kommer att berätta där i från i alla fall-
Tack för denna tid då och hoppas Du inte ångrar Dig.
kram Hajan

Monica sa...

Det tycker jag att du gör alldeles rätt i - det måste vara jobbigt att ha två bloggar.
Och du kan ju lika väl skriva om torpet i din "vanliga" blogg!
Jag gick ofta in och läste vad du skrev i torp-bloggen, men jag kommenterade alltid i hus-bloggen.
Det är så fantastiskt att du hittat en lägenhet så nära torpet!
Ha det gott, solsken här idag också men KALLT!
Kram, Monica

Felix sa...

Trodde först att du hade sålt torpet... ;-) Hoppas att du låter bloggen ligga kvar även om du slutar med inläggen. Det är så mycket fint som man kan titta tillbaka på där! Jag har följt den sedan 2010, även om jag är dålig på att kommentera.

Soliga hälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag säger som Harriet, det var tur det gällde bloggen och att du har kvar ditt fina torp. Kommer bli fint och blanda inläggen.
Kramar/AM

Ann Kåge sa...

Fick allt en liten klump i halsen när jag såg ordet avslut.Förstår att det tar mycket tid att driva två bloggar och ser fram emot inlägg från torpet här på Lisashus. En solig och skön tisdag önskar jag dig.
Kram Ann

Mejrams! sa...

7 år, det var värst, riktigt lång tid. Undrar hur länge jag har följt dig där, rätt länge skulle jag tro. Du får lova att blogga mycket trädgård från torpet här. Jag som är trädgårdsmänniska gillar ju de inläggen hos dig. Kram Merja

Fröken Grön sa...

Blev först lite nervös när jag läste rubriken, men drar en lättnadens suck nu när jag inser att "Lisas hus" finns kvar! Förstår att det kan vara osmidigt att blogga på två ställen. Men "Lisas hus" kan ju faktiskt innebära hus i plural, så det är bara naturligt att blogga från två olika ställen!

Ser fram emot att få fortsätta följa dig här.
Kram!
/Anna-Karin

Tummelisa sa...

Tack snälla Lisa för Din tid med Lisas torp. Du har alltid haft så fina och inspirerande bilder, men förstår om Du vill ägna Dig åt en blogg.
Kommer fortsätta att läsa Lisas hus som vanligt.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Snäckskalsdalen. sa...

Herregud, jag trodde du skulle sälja torpet, jag slängde mig inpå Internetbanken för att se om jag var stadd i kassa.....skojar!

Måste vara knöligt med två bloggar, enklare med en och jag ser fram emot att då och då få se bilder från ditt torp!

Det underbaraste lilla hus jag vet!

Agneta kram

angie sa...

sehr schöne und inspirierende bilder sehe ich immer von ihnen!!! alles liebe von angie aus deutschland

Loppisälskare sa...

Vi hoppas på fina bilder från torpet ändå. Ser så mysigt ut där alla årstider. Känns säkert bäst att bara ha en blogg. Ha det fint!
RoSMarie

G:a Affären sa...

Jisses, så det är sju år sedan! Och tack själv Lisa för de fina åren!
Ja du gör nog rätt i att slå ihop dem till en blogg. Och så klart vi vill se inlägg ibland även från Torpet, tycker det är perfekt att det ligger bara en liten bit bort.

Kramar
Cia

Maria sa...

Hej på dig
Det förstår jag att du gör. Ett stort jobb att hålla igång två bloggar.
Men det blir ju torpet bilder ändå :)
Kram på dig från Maria