torsdag 27 november 2014

Väderväxling


Vädret gäckar hela tiden, från ena dagen till den andra! Bilderna här är från i tisdags, då vi hade en helt underbar dag med klarblå himmel och sol. Så otroligt vackert och upplyftande efter veckor av grårugg och regn.

Jag åkte bort till torpet och gick flera timmar i skogen där och hittade även några kvarglömda trattisar! En underbar dag att minnas när det är ruggigt och grått igen - som idag.

Gårdagen ska vi inte tala om, när det var som mjölk utanför fönstren av tät dimma! En tuff resa de 2,5 milen in till stan för körövning på kvällen! Oj, oj, oj! 

Nu är allt klart inför första advent - stjärnor, elljustakar,  och slingorna är på plats. Bara själva adventsljusstaken som är kvar - om jag nu ska ha någon?

Nu ska jag titta mej omkring och kanske får jag lite roliga tips till adventsstaken...

Ha en fin torsdag!

12 kommentarer:

Meta sa...

Ja du det växlar allt för var dag. Även här är en grå dag än så länge solen verkar vara inte allt för långt bort idag, få se om den orkar titta fram.
Här skall förberedas för advent med lite bakning och kanske en vända till skogen( om inte regnet kommer)
Önskar dig en skön dag
kram Meta

Monica sa...

Ja, vid den här tiden på året, så uppskattar men varje liten solstrimma! Vi har faktiskt sol här idag igen efter en mellandag med gråväder, så nu blir det lite uteliv, härligt!
Lite höststädning i trädgården återstår och så blir det väl en promenad i eftermiddag...
På lördag ska jag plocka fram adventsstakar och stjärnor; blir så mysigt med lite mer ljus!
Ha det gott, kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja nu är det väderväxling från sol till snö här. Börjar känna mig lätt stressad, alla fönster lyser så vackert utom våra! Så jag vet vad jag ska göra nu på em.
Kramar/AM

Eleonora sa...

Väl förberedd för att fira in 1:a Advent ser jag! Det blir mysigt och fint för dig ffg i nya hemmet. Sköt om dig och kramar
från Eleonora

Anonym sa...

Vi var många som tacksamt tog tillvara på tisdagen. Redan drömmer jag om en repris.

Annica sa...

Nu får vi glädjas åt varje liten solglimt... Tänka att vi fick två soldagar denna vecka! Lycka!
Men det är ganska mysigt med att tända ljus i novembermörkret, alla ljusstakar och adventsstjärnor piggar upp!

Ha en fin 1:a-adventshelg!
/Annica

angie sa...

danke für die vielen wunderschönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße von angie

Hajan sa...

Ja här blir det väl klart under morgondagen-
Vi har inte hunnit i dag
så mycket annat på gång.
trevlig helg

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, det är en konstig vinter hittills i år och man plockar trattisar nu! Och dom ser fina ut dessutom.
Ja, att köra bil i det här vädret är så där.....övar ni fina julsånger nu?
Jag har inte adventspyntat ännu, tänkte ta mig upp på vinden för att leta efter ljusslingan som vi inte kan hitta.
Adventsstake har vi ingen, jo en i mässing för levande ljus men den använder vi aldrig.
Agneta kram

HWIT BLOGG sa...

Ja 1:a advent och jag har knappt fått upp stjärnorna...samma visa varje år!
Önskar dig en skön lördagskväll!
Varm kram,
Titti

Viola sa...

Nog är det väderomslag alltid men omväxling förnöjer :-) ha en skön helg så ses vi den 8/12, kram

G:a Affären sa...

Hi,hi, jag läste om vädret i onsdags och trodde du var ute för körövning, med bilen! Jag gissar att det är mycket att träna in innan jul.
Skönt att du fick vara ute på Torpet och i skogen när solen var framme. När jag var ut efter mossa försökte jag blunda för de trattisar jag såg.

Kramar /Cia