torsdag 29 januari 2015

På nya bordet


På mitt nya bord står de utslagna pärlhyacinterna, årets första...inomhus. Ni som hängt med vet jag att jag har blommande pärlisar, utomhus,  på torpet sedan jul. 



...och bordet är egentligen inget bord, utan en s.k. bobin som jag fick av min snälla granne igår. Ovanpå har lagt jag en lite sliten plåtbricka.
Det blev ett perfekt sidobord vid soffan.

Ännu en ruggig januaridag, med snöblandat i omgångar. Igår slaskade det, men nu kan man tydligt se att ljuset är på gång.
Dagarna är liiite längre och det är verkligen en tröst i ruggigheten.

Ha en skön tisdag!

12 kommentarer:

Meta sa...

Dom är för söta både inne och ute. Än så länge har jag hållit mig från att köpa, det går nog inte länge till. Jag längtar så till våren och värmen. Det är inte alls bra för oss med värk,den här snö och regnperioden.
Tar det inte slut snart och vi får se solen så blir jag nog knäpp.
Önskar dig en bra torsdag
kram Meta

Mejrams! sa...

Underbart med pärlhyacinter och de passar så fint i din fina kruka också. Hur har det gått med dina pärlor utomhus, har de klarat sig? Kram Merja

Hajan sa...

Så praktiskt bord, passar ju bra in med det andra du har också.
Dina Pärlhyacinter måste stå väldigt bra till vid ditt torp.
Att de inte har fryst om fötterna
eller rötterna menar jag förstås.

Ha en trevlig torsdags KVÄLL ÖNSKAR Hajan

Monica sa...

Det är verkligen fantastiskt med dina blommande pärlhyacinter vid torpet! De måste ha fått för sig att vintern var över före jul...Undrar hur de gör nästa år?
ha det gott, kram, Monica

john sa...

looks lovely Lisa...spring flowers are a must !! and the table that is not a table ...very clever !
Gail x

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nya bordet är jättefint och vårblommor är precis vad vi behöver nu i grårusket.
Kramar/AM

Ann Kåge sa...

Underbara pärlisar. Så snyggt i den gamla skålen. Och ditt nya bord är nog många avundsjuka på. Vilken ide till att återanvända i ny funktion för den ska väl egentligen sitta på en vävstol. (Kanske?)
Ha ett fint veckoslut!
Kram Ann

Loppisälskare sa...

Så fint med pärlhyacinterna. Har tänkt köpa det i flera veckor, men kommer liksom inte till skott...men nu när jag ser dina vackra får jag allt se till att köpa det till helgen.
Ha en fin helg!
Kram / RosMarie

HWIT BLOGG sa...

Så fina dom var i den lika fina terrinen! Ja i detta gråväder behövs lite vårglädje på bordet...i dag har det knappt ljusnat här på ön!
Ha en fortsatt skön helg...
Kram,
Titti

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Olalala vad läckert gillar återbruk skarpt, du bjuder på så mycket inspiration. Tack fina Lisa . Ha en fin fortsatt helg kram från Maja

Rost och rädisor sa...

Pärlhyancinter redan! Här lär de dröja både en och två månader till.
Väldigt bra brickbord. Så snyggt! Jag har alltid kallat dessa konstuktioner för vindor eftersom man vindade upp härvorna med hjälp av dem. Bobin för mig är en spole med uppvindad tråd tex. Det kanske skiljer sig lokalt.

Allt gott
Anette

G:a Affären sa...

Så finurligt du har satt ihop delarna till ett bord, snyggt! Ja nu är pärlhyacinter välkomna och jag har redan haft tre krukor av dem. Tycker dina passar så bra i terrinen.

Kramar /Cia