fredag 13 mars 2015

Fredagslugn


Lugnet sänker sej över min tillvaro, efter veckans alla uppgifter.
Mest känns det i kroppen efter klippningen av mina äppelträd på torpet. Här blev det intensivt förra helgen och i början av veckan.

Jag njuter hemma, mellan varven och är så nöjd med min pimpade skänk i hallen...


 ...likaså med fönstret mellan köket och vardagsrummet!
På symaskinen har pärlhyacinterna nästan blommat över och ett påskägg har redan funnit sin plats.

Jag kan ibland bara njuta över att vara hemma och bara trivas! Endast några diffusa projekt snurrar lite i huvudet då och då...


Några meter utanför min lägenhet har jag en otroligt vacker skog som lockar till promenader.

Idag blir det en njutardag med skogspromenad och annat skönt. Innan dess väntar jag på att dimman ska lätta och släppa fram solen.

En riktigt skön njutarfredag önskar jag er!

11 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så härligt med en egen skog! Nu har jag en bit till min. Men jag har nära till allt annat:)
Du är avundsvärd som har ditt torp så nära! Men varför beskär du äppelträden nu och inte under JAS-månaderna? Då slipper du vattskotten, i alla fall den största delen av dem. Googla får du se...

En solig fredag önskar jag dig också, här är det sol för hela slanten idag!
Kramar från Eva-Mari som gillar din nya header!!

Meta sa...

Visst blev det bra i hallen din och ett hästjobb att få fönstren fina när man målar, Puh nu är snart mina 4 klara har ett kvar till verandan.
Det är mysigt att ha skogar att vandra i och slippa alla trista gångvägar som jag har.Jag får åka en bit för att kunna gå i skogen även om jag har den nära inpå men där kan man inte gå.
Ha en skön och härlig dag i solen så länge den varar. Jag åker till kolonin.
Kram Meta

Mejrams! sa...

Förstår att du är nöjd med både skänken och fönstret! Visst är det skönt att bara få vara och njuta ibland, det behöver vi alla. Önskar dig fin fredag. Kram Merja

Margareta sa...

Du har det så trivsamt både i lägenheten och torpet.Det är så skönt att höra att du njuter. i lugnet. Och härliga skogspromenader...Det kan vara mycket som susar runt i huvudet,men så bra att man ändå kan njuta av stunden...
Idag var det fågelsång,när jag kom ut...bofinken tror jag det var... Härligt..
Ha en fin helg!
Kram Margareta

Monica sa...

Det är nog inte många lägenheter, som har en sådan natur precis utanför! Vilken tur att du hittade den!
Visst är det skönt att bara vara hemma och göra det man har lust med. Härligt solsken här idag också.
Ha en skön helg, kram, Monica

Seawashed sa...

So lovely

Ann Kåge sa...

Du har det såå fint och skänken med de svartvita rutorna blev riktigt "häftig". Önskar dig en härlig njutarhelg och kanske behöver du vila kroppen denna helg. Du är så duktig som redan börjat med vårfix i trädgården.
Kramar Ann

Hajan sa...

Jag också tänker jämt att Du bor i ett eget hus. Men har ju varit med från början, sen Du flyttade dit, vet ju att så är inte fallet-
Förstår att Du trivs.
kram Hajan

Rosa i huset i vitt sa...

Den blev superbra din skänk
och ha en fin helg
kram Rosa

Eleonora sa...

O jag älskar din byrå - den blev superfin!! Och taklampan passar jättefint därtill. Mattan framför är också så precis till det hela.

Ha det gott på torpet- Trevlig helg till dig också.
Kram
Eleonora

Fröken Grön sa...

Du är mästerlig på att sätta samman saker till vackra små stilleben! Och den där harlekinrutiga skänken är verkligen makalöst läcker.

Ha en fortsatt skön söndag!

/Anna-Karin