onsdag 20 maj 2015

Brrrrr....


Under gårdagens dagsregn och kyla (ca 7 grader), kurade jag inomhus hos min väninna...

 ...förutom den allmänna trivseln, med givande samtal, njöt jag av de vackra majblommorna och av kaffet med hembakat kaffebröd. Sämre kan man ha det när maj månad inte har förstått att det snart är sommar.


På kvällarna tar jag in mina tomatplantor, så att de inte ska frysa över natten!

Idag lite solglimtar och något varmare, och det blir snart en skogspromenad i majgrönskan, men jag tar nog vantarna på.

En skön onsdag önskar jag er!

9 kommentarer:

VisaLiza sa...

Bra med värmande samtal när årstiden inte riktigt vill bli varm. ÄR nog klokt att flytta in tomaterna. Jag har låtit mina stå kvar i uterummet men ser att de är inte riktigt glada över detta dessvärre. Liza

Meta sa...

Härligt att ha väninnor att besöka. fika med hembakt ännu bättre.Sol mellan skurarna men inte precis nån värme här inte.Det blir lite ärenden idag och hem till lägenheten och baka lite tror jag.Det går åt mycket här på kolonin.
Ha det så gott i skogen
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Åh, så fina arrangemang din väninna gjort, precis som du alltid gör! Träffar med likasinnade väninnor är så givande...

Tog min promenad med skyndsamma steg idag och hann uppleva solen nästan hela vägen innan regnet började. Men då hade jag hunnit hem! En bukett förgätmigej hann jag också få med mig:) Nu kan det väl bara bli bättre...?

Ha en fortsatt fin onsdag.
Kramar från Eva-Mari

Gerry Snape sa...

very cold here as well...hoping the little seedling survive !

Loppisälskare sa...

Ja nog är det märkligt med denna kyla...
Vad härligt med syrenerna...ska nog gå ut och sno lite av grannens. De är inte utslagna men kommer de in i värmen till mig kanske de gör det fortare än kvickt.
Håll ut vännen...värmen kommer (väl!?)
Kram / RosMarie

House and Garden by Bia sa...

åh vad det låter härligt med en skogspromenad...och syrenerna blommar hos er...det gör dom inte hos oss ännu, men lagom till vi flyttar ut till torpet brukar dom stå i full blom...tycker det är sen blomning i år...äppelträdet har inte börjat slå ut här ännu...
Kramis bia

Monica sa...

Tråkigt att ni har det så kallt! Men att mysa med väninnan och gott kaffebröd inomhus är en bra kompensation!
Mina tomatplantor har stått ute sen valbord, men de har fått lite vita blad av solljuset.
Ha det gott, kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är inte mycket till försommar, måtte det bli en fin sommar nu. Jag bär också växter ut och in, det skulle vara skönt och slippa.
Fin torsdag
Kramar/AM

Margareta sa...

Idag har det varit lite bättre väder här,men det är ju ingen värme precis.Men vacker är det ju ändå. Man får njuta med varma kläder på.
Mysigt att träffa vänner och fika och prata.Det går ju bra i alla väder.
Kram Margareta