måndag 16 maj 2016

Eländes elände!

Här sitter jag och småpetar med mobilen och lyckades äntligen komma in på bloggen.
Min dator har nämligen kraschat och jag har inte fått någon ordning på den. Den är lämnad till en sakkunnig och jag vet ännu inte om den går att återställa.
Så otroligt handikappad man blir när ens datorn packar ihop!
I övrigt så råder novemberväder - raka motsatsen till det ljuvliga vi hade innan och det passar ju ganska bra till mitt sinnestillstånd just nu.
Tusen tack för alla rara kommentarer! 💟

Jag återkommer så snart jag får tillgång till en dator igen.
Jag finns ju också på instagram @liizah8,

12 kommentarer:

Eleonora sa...

Nu tycker jag synd om dig Lisa. Det är ett elände när datorn krånglar. Hoppas det går att fixa till den, annars är det väl en ny som gäller och du kan få läst över det du önskar till den,

Lycka till och kram
Eleonora

Meta sa...

Nej men fy så tråkigt. jag vet hur det känns även om man inte ror att det är så tomt, först då upptäcker man hur mycket man använder den.
Hoppas att det går att åtgärda så livet blir glatt igen för dig
Kram Meta

Monica sa...

Ja, usch och fy för datorkrångel! Den bara SKA fungera. Precis som bilen...
Men jag beundrar dig, för att du lyckades blogga med mobilen! Jag har en mobil, men jag använder den aldrig...
Håller tummarna för att din dator går att återställa!
Kram, Monica

Fröken Grön sa...

Aj då, så trist. Men kanske bra på ett annat sätt, att få en liten paus från cyberrymden. Det skulle nog iallafall jag behöva med jämna mellanrum. Hoppas ändå att det löser sig till det bästa för dig!

Margareta sa...

Tänk vad beroende man ändå är av en väl fungerande dator.Min är så trög och tråkig igen...men det är själva bredbandet tror jag.Inom en överskådlig framtid ska vi få fibrer.Vi har fått grävt iträdgården och för övrigt så är det igång i byn.....snart är det bara inkopplingen. Jag ser fram mot detta.Hoppas din dator får nytt liv.Inte så lätt att starta upp en ny heller, har jag ett svagt minne av...Inte är det gratis heller.Men som sagt, det måste fungera med det tekniska.
Här är det kallt och blåsigt.Ylletröjan behövs igen.Vi fick lite välbehövligt regn igårkväll.
Lycka till nu med datorn!
Ha en bra vecka trots strul.
Kram Margareta

Gerry Snape sa...

So sorry Lisa...missing your wonderful pics!

Solstrimmor sa...

Attans också, så irriterande! Hoppas den går att återställa. Min dator som morrade så dant, har varit snäll ett längre tag igen. Men jag är förberedd på att vad som helst kan hända, men... peppar peppar!

Ha det gott ändå. Ibland kan det vara skönt att vara lite off.
Kramar från Eva-Mari

MårsArt sa...

Hoppas att det löser sig med din dator. Tänker på att jag har så mycket på min dator och så beroende jag är av den. Jag sparar ner mina bilder på usb då och då. Bilderna är jag nog mest orolig över att mista. Använder min Ipad och mobil ganska mycket också. Tänk, att man vant sig så vid att vara uppkopplad... Skönt då att stänga ner allt och greppa penslarna...
Kram
Agneta

House and Garden by Bia sa...

Men så tråkigt ! Jag vet hur det är, min gick sönder för ett par år sedan också, men jag köpte en ny (för min var gammal) och det gjorde jag ganska snart, haha...kan inte klara mej utan dator !! Tänk så beroende man blir av datorer...lite skrämmande allt !
Hoppas det ordnar upp sej snart och att du är åter på "banan"...
Kram bia

Hajan sa...

visst är det hopplöst ibland ,min mågställer upp i alla väder,
och hjälper mig vid sådana tillfällen.

lilla gumman hoppas du har någon bra som kan hjälpa dig, men du
kanske är så pigg i huvudet att du klarar det själv.

Erikslundsliv sa...

Det är inte kul när tekniken krånglar! Allt sådant ska bara fungera utan krångel.
Hoppas att det snart är fixat! Jag följer dig på Instagram så länge, annars kanske jag får Lisa-abstinens. Hihi!
Ha det fint!
Kram, Ann

Snäckskalsdalen. sa...

1. Har den äran på födelsedagen! För visst är det idag, söndag? Hoppas du får en jättefin dag, precis så som du vill ha den! Gratulationer från Omgivningen och mig!

2. Det där med att datorn packar ihop är inget jag avundas dig. Satt just i telefon och pratade med en väninna och dom stod i begrepp att byta dator. Dom vill ha en pc efter att ha haft Mac och jag har pc och jag vill ha en Mac för jag är så trött på pc........Och när den här datorn var nu, strax innan jul, trodde jag att jag skulle gå i taket flera gånger per dag innan jag fick ordning på't......

3. Ha en fin dag, hoppas du kan vara ute och pyssla, här regnar det och är varmt, som i tropikerna!

4. Stora kramar
Agneta & Omgivningen