tisdag 19 juli 2016

Lata dagar


Nu är det verkligen semestertider, även om jag är mycket ledig annars, så märks det i själva sommaratmosfären att det är semester!
Själv pendlar jag mellan torpet och lägenheten, plockar de blommor som finns...


Nu är det de odlade prästkragarna och kungsmyntan (oregano) som villigt sprider sej och dyker upp lite överallt! 
Gräsklippningen är avklarad...


En härlig skörd av bigarråer från goda vänner fick jag i söndags!
Åh, så goda! 
Mitt eget stora bigarråträd är ju borta numera, men jag kunde ju ändå aldrig nå några, så högt och stort som det var.

Idag har jag tvättstugan, sen blir det nog torpet några dagar med hallon, smultron och fågelbär (små körsbär) och kanske några blåbär från skogen!
Ja, ni hör ju - vilken tillvaro man har! Rena lyxen alltså!

Hoppas att ni också har riktigt sköna, lata dagar!

11 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Sommarblommor så som prästkragen är nog en av de finaste. Passar bra i små söta buketter.
~M~

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter helt underbart, nästan som en gammaldags sommar, tryggt och med fint väder och man plockar lite blommor och bär och har det gott och tar det lugnt! Underbart, det är man så tacksam för att det är så, eller hur!
Och söta buketter kan man ju inte få nog av! Dina är jättefina och den fina nya vasen gör sig alla blommor väldigt bra i!
Här är också sommar nu, är inne på lite lunch, sen blir det nog ut med båten för lite eftermiddagssol, alltid lite skönt på eftermiddagen och så åker säkert metorna med för det kan ju finnas makrill där ute i vattnet!
Kramar

Meta sa...

Jo minsann det är härligt nu bara att njuta och samla på hög till vintern.Här är det extra latigt idag solen är framme och är så varm och go.
Ha det gott
Kram Meta

john sa...

beautiful Lisa !
Gail x

Solstrimmor sa...

Jaa, som du, så njuter jag av det goda livet med frukost på balkongen, skogspromenader med svampplock och en näve hallon i munnen, cykelturer till badet med matsäck, korsord och en bra bok, en deckare den här gången. Det gäller att varva! Varmt är det och varmare ska det bli till helgen. Skönt för alla som inte har helsemester och kan njuta som vi av vädret när det passar oss.

Skålen med bigarråerna ser verkligen frestande ut, lyllos dig!

Ha det fortsatt härligt!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Ja, nog märks det att det är semestertider, här är mycket sommargäster och man hör dialekter från många håll i landet! Vi bor ju på en "badort", så skillnaden mellan sommar och övriga året är stor! Det är lika roligt när sommargästerna börjar komma, som det är skönt när det blir lugnt igen! Årstidernas växling på ett högst märkbart sätt...

Annars är det rätt mycket jobb i trädgården vid den här tiden, tycker jag, men det är ju nyttigt med motion!
Ha det så gott, kram till dig!
Monica

House and Garden by Bia sa...

ja nu njuter vi av sommaren !!...sol och varmt !!
Nästan inget regn har vi haft här hos oss !!
Och biggaråer/körsbär älskar jag!
Ha en fin weekend som kommer ...
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Låter som du har alldeles fantastiska sommardagar ju! Härligt!
Ja små buketter av blommor, lite bigarråer i en skål och dagen är räddad...
Ha en skön torsdag!
Sommarkram från Titti

MårsArt sa...

Ja, nu gäller det att njuta av sommaren som äntligen kommit. Nu har jag betat av allt målande för tillfället och njuter av solen på min balkong. Läser och tar det lugnt. Har haft besök av mina goa väninnor i några dagar också och nya besök är på gång...
Kram
Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Låter underbart
Kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter toppen allt, blev en fin sommar
till slut. Jag gör som du, växlar boende.
Ha nu en fin fortsatt sommar
Kramar/AM