torsdag 20 oktober 2016

Många nyanser av GRÅTT!


Inte lätt att hitta ljuset inomhus nu, så gråa dagarna är och det ligger som ett lock över tillvaron!
Den fådda rosen lyser upp lite och ger lite extra guldkant på tillvaron...


 Jag tänder ljus,lampor och lyktor... 


Murgrönorna på balkongen har fått komma in. De har hämtat sej väl under sommaren. De var riktigt risiga när jag ställde ut dem i maj.

En dryg vecka har gått och jag har åkt på förkylning nummer två, förra helgen. Den slog till med full kraft och alla torpbestyren har fått stå tillbaka. 
Huvuddunk, halsont och lite småfebrig - då gäller det att försöka tagga ner och samla krafter till det allra nödvändigaste. 
De gråa nyanserna passar egentligen ganska bra till mitt tillstånd just nu.
Hoppas att ni sluppit undan förkylningseländet och har det gott och kan njuta av alla lysande höstlöv!

Ha en härlig torsdag, om än lite....grå!

10 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

tycker du fått till bra bilder trots mörkt och grått ute ;))
Men jag håller med dej...så mörkt det blir när inte solen skiner.
Själv har jag klarat mej från förkylningar hur länge som helst !!( peppar peppar)...sköt om dej !
Trevlig helg !
Kram

Meta sa...

Ja nog är det den gråa färgskalan som har trätt in här med. Har flyttat hem från kolonin så det är en salig röra här och det känns ännu gråare av det. Tar lite itaget så orkar jag nog få ordning på det här med.Idag har det varit en tur till Ikea och köpt massor med ljus det går många om dagen nu när det behövs från frukost till kväll
Ha det gott och krya på dig njut den fina rosen
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Ja du, många nyanser av grått är det och obefintligt ljus att fota i. Men vi tänder det vi har och tänker att det går mot november... sen advent, som tack och lov är tidig i år. Sen jul... och vips... vi går mot ljusare tider igen! Allt har sin tid.
Stackars dig som drabbats igen, har hört att det är långvarigt och hostan är ännu längre, hoppas du snart blir kry igen. Jag har känt av halsen, stoppat i mig en rejäl tesked honung när jag lagt mig och hoppas på att den kuren hjälper!

Annars sniffar jag också på rosor just nu! Ett uppiggande inslag i den grå vardagen.

Kramar och ha en fin torsdagskväll hos dig.
Eva-Mari

Monica sa...

Idag har vi faktiskt fått lite sol för första gången på länge! Och just idag hade vi ett, sedan länge inbokat, möte på vår bank i Hyllie, förort till Malmö!
En promenad hanns ändå med, men då hade solen gått i moln...
Hoppas att du snart blir fri från dina envisa förkylningar!
Kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Hopplöst att fota nu i detta grådask...åh nej en förkylning till! Ja många snörvlar och hostar just nu så det är väl bara en tidsfråga innan man åker dit :)
Krya på dig och du bjuder på sååå mysiga bilder!
Kram från Titti

Fröken Grön sa...

Nog är vi defintivt på väg in i den "foto-ovänliga" perioden av året, men som vanligt lyckas du fånga det lilla ljus som finns i dina vackra bilder.
Trist med förkylning. Du får se till att krya på dig i helgen!
/Anna-Karin

Anonym sa...

Grått kan vara vackert <3 Mysigt det ser ut.

Erikslundsliv sa...

Gråa nyanser är fint tillsammans och rosen lyser upp liksom ljusslingan.
Snart åker nog den första ljusslingan upp här med, det är mörkt nu så det behövs!
Krya på dig också!
Kram, Ann

Margareta sa...

Så fina bilder du kan trolla fram,även om det är gråaste grått ute nu.Tända ljus och slingor ,gör mycket ....och så lite blommor till det.
Men det där med förkylning är ju inget som gör det hela bättre.Hoppas du kryat på dig i helgen.Du får göra någon stark dryck av honung och ingefära och citron.....

Önskar dig en bättre kommande vecka...kanske solen tittar fram..
Kram Margareta

Rost och rädisor sa...

Nu får man ta på sig glasögon för milda nyanser, åtminstone inomhus, men du har ju det alltid så trevligt oavsett årstid och ljus.
Här har vi legat helt knockade av förkylning en hel vecka, vilket nästan aldrig händer annars. Kände att det var så trist att det behövdes en knallröd klänning idag nu när jag börjar komma på benen igen.
Krya på dig!
/Anette