fredag 13 januari 2017

Ut med julen, in med pärlhyacinterna och gästerna


Årets första pärlhyacinter från en av gårdagens gäster! 
Stjärnan som syns på bilden åker ut idag på Knut-dagen! Ut med julen nu och nu ser vi framåt mot ljuset och våren!


Vad gör man när Oxveckorna känns extra trista och gråa - jo, man bjuder hem några gäster på lite saffransdoftande fisksoppa, så klart!


Efter soppan blir det mys i soffan och vi njuter av varandras sällskap och smider nya vårplaner tillsammans!


Det är visst "tulpanens dag" idag, så då får vi fira det också!

En fin tjugondedag-Knut önskar jag er!

10 kommentarer:

Solstrimmor sa...

I morgon måste jag kolla om jag hittar några pärlor! Ljuvliga små vårtecken! Och inte visste jag att det var tulpanens dag heller.

Kul med att smida planer efter gosoppa! Jag väntar just besök av en väninna men här blir det första semlan!

Glad Knut på dig också!
Kramar från Eva-Mari

john sa...

Such cosy photos Lisa ! It is so nice to have the spring flowers indoors. Have a nice weekend...Gail x

HWIT BLOGG sa...

Låter mysigt! Soppa och tulpaner, kan ju inte bli bättre...
Kram från Titti

House and Garden by Bia sa...

Åh så mysigt !!
Sopp mys, det gillar jag ;)
Fint med pärlisar...
Trevlig helg !
Kram bia

Monica sa...

Så gott det låter med saffransdoftande fisksoppa! Och så mysigt med gäster och trevliga samtal! Här har det varit lite grådisigt, men vindstilla och ett par grader varmt idag, så det blev en skön promenad efter fredagsstädningen.
Trevlig helg önskar jag dig!
Kram, Monica

Erikslundsliv sa...

Så trevligt både med pärlisar och trevliga gäster! Jättefin dukning också, jag kan tro att ni hade mysigt. Så fint hos dig på alla bilder du visar! Här har julen också åkt ut så nu känns allt lite rent och fräscht igen.
Trevlig lördagskväll önskar jag dig!
Kram, Ann

Hajan sa...

Nu blev jag verkligen sugen på en härlig Fisksoppa.
Så roligt att få så fina Pärlhyacinter ,så vårlikt och vackert.
Snart så, hoppas man får vara med en vår igen i detta år.

Eleonora sa...

Vilken aktivitet! Själv har jag nästan svårt att hålla mig vaken om dagarna. Varför jag är så jättetrött vet jag inte - men får väl skylla på ålder, väderlek och allmän tristess. Som du, så ser jag också fram emot sol, värme och underbara sorter av blomknoppar.

Ha det gott så här i januari. Stor kram kan jag i alla fall skicka till dig.
Eleonora

Carolina Mia sa...

I wish you a happy new year 2017, the joy of life and health. Verka

G:a Affären sa...

Fisksoppa med saffran som är så gott, och jag äter också helst soppa ur sådana skålar.
Så fint du dukat bordet. Goa vänner, pärlisar och tulpaner, ja visst går vi mot ljusare tider!

Kram
/Cia