måndag 20 mars 2017

VÅRDAGJÄMNING


Gårdagens väder passade bättre till vårdagjämning än dagens väder!
Igår hade jag allra första balkonghänget för i år! Så skönt och solen värmde, även om luften var kall!


 De första penséerna har inköpts, jag kunde inte hålla mej längre...


Penséerna planterades i krukan på bilden, även om de inte syns för den övervintrade murgrönan, men de lär väl växa till sej!


En söndagseftermiddag i solen, åh, så härligt med en kopp te och en bok!

En grå måndag blev det efter det och här väntar tvättstugan!
Ha en skön dag!

8 kommentarer:

Monica sa...

Så roligt, jag ser att du har planterat penséer i krukan med den övervintrade murgrönan - precis som jag tänkte göra här! Det ser så mysigt ut på din balkong och man ser rakt ut i skogen därifrån! Vilken härlig lägenhet du hittade!
Vi hade inte fint vårväder varken igår eller idag, men det ska visst bli bättre i mitten av veckan! Lite sol och högre temperaturer skulle inte vara så dumt!
Ha det så bra, kram, Monica

House and Garden by Bia sa...

Så mysigt du har på din balkong !...gillar när det är lite ombonat på
balkonger och inte bara kala sidor där vind och regn kommer in och man kan stå och prata med grannen...kan vara trevligt för all del, men lite enskilt vill man ha på en balkong tycker jag ;))...i morgon får vi regn eller snö, usch säger jag bara, men sen blir det varmt igen ;)) !
Kramis bia

Solstrimmor sa...

Du har redan fått till det så fint på din balkong! Penséer, påskliljor och videkissar, ljuvligt! Jag har sagt att jag ska städa bort vintern på min balkong, plocka bort ljusslingan i tallriset, slänga riset och lillgranen, sopa barr och löv och torka stolar och bord... men, inget har blivit gjort. Nu har det snöat två dar igen så det känns inte läge idag heller. Tror jag bakar en kaka istället.

Hoppas du har det fortsatt vårligt hos dig!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ser så himla mysigt ut där på din balkong...riktigt vårigt :)
Ska visst bli fint väder nu några dagar, äntligen!
Kram från Titti

Erikslundsliv sa...

Ser så fint och mysigt ut med solhörnet och penséerna!
Här är det snö på morgonen och borta på eftermiddagen för andra dagen i rad nu. Nu vill vi ha vår på riktigt!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Hajan sa...

Härligt vi har haft uppehållsväder i dag, man får vara glad för det.
Go kvöll.

MårsArt sa...

Så fint du har gjort på din balkong. Jag väntar med mitt balkonghäng. Det ser så skönt ut i solen här men det blåser för mycket. Får kanske satsa på helgen?
Kram
Agneta

Loppisälskare sa...

Men oj! Har du det redan så fint på din balkong!? Ser underbart ut att kunna sätta sig där med en kopp kaffe och njuta av vårsolen. Här känns det långt till det blir något mys på altanerna. Först ska vinterns ihopsamlade bråte bort, sopa bort spindelväv och bäras möbler från lusthuset m.m. Men en stol i solen brukar det bli...finliret kommer senare.
Hoppas du får njuta i din vackra vrå!
Kram RosMarie