söndag 17 december 2017

Tredje advent och julstämning


Det har hunnit bli tredje advent och tiden verkligen rusar fram!
Vi är snart inne i julveckan!



Stjärnor och stakar lyser nästan dygnet runt här hemma och visst är det  mysigt i mitt vardagsrum när alla ljusen lyser. Snön har nästan smält bort och vädret växlar mellan minus- och plusgrader.



Amaryllisen har slagit ut med sina väldiga klockor. Den är verkligen praktfull.

Ja, nog är det julstämning hemma hos mej, så mycket som jag bara vill. Det är mest stjärnor, ljusstakar, ljus och en del växter. 

Just nu laddar jag upp inför höstens höjdpunkt - julkonserten på torsdag med min Damkör. Sedan vet jag inte hur jag gör i jul, vädret och allmäntillståndet får avgöra. Jag har några alternativ, som alltid vid jul.
Just idag blir det en skön promenad. Det är sol, klar himmel och minusgrader. 

Jag önskar er en fin tredje advent och en skön julvecka!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Du har så fint och stämningsfullt hos dig! Vilken vacker amaryllis! Den är julens blomma nr 1, ja delad förstaplats med hyacinten då!

Lycka till med körframträdandet, det måste vara grädden på moset, att sjunga älskade julsånger för publik.

Ha nu en skön tredje advent.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Ja, det är verkligen julstämning hemma hos dig! Förstår om du har mycket att tänka på inför den stora julkonserten på torsdag! Önskar att jag kunde vara där och lyssna! Sjunger ni i en kyrka?
Här är det mesta klart inför julen, lite småinköp kvar bara!
Kram, Monica

Hajan sa...

önskar Dig detsamma naturligt vis. Hälsar på hos Dig väldigt ofta.
Du har så fint och vackert både ute och inne.
Stor Julkram från Gammelbäggan

House and Garden by Bia sa...

Stämningsfulla bilder !
Första bilden var jättefin...jaa tiden går fort, redan julvecka !
Hos oss blir julen lugn ;)...inte mej emot alls. Dottern jobbar på julafton och ställer ut konst på juldagen så vi firar julafton även på annandagen ;)).
Då tänker vi se gamla julfilmer från när hon var liten och mysa till.
Ha en fin julvecka !
Kram kram