torsdag 18 januari 2018

Under vinterfilten


Snö fick vi, men ingen SOL! Vinterbilderna är från ett annat år.
Så här mycket snö har vi fått i alla fall, så nu är det liiiite ljusare.



 Jag hoppas på soliga vinterdagar ändå! Se, så ljuvligt det ser ut! 



Irisen som jag köpte slog ut ganska snabbt! Så härligt med lite vårblommor mitt i vintern!

Nu har alla aktiviteter börjat och julen är utstädad! Bara någon utebelysning kvar både på torpet och på balkongen. Nån måtta får det väl vara, det är ju fortfarande så mörkt, men man ser att dagarna blir liiiite längre ändå.

Min kör har börjat, med jätteprojekt i början av maj, gympan på torsdagar, samt ett mindre projekt med teatergruppen. Jag har att göra och lattiden är slut för denna gång.

Önskar er sköna vinterdagar!

4 kommentarer:

Hajan sa...

Om någon har vår inne, så är det väl Du.
Jättehärligt

Monica sa...

Otroligt vackra bilder - hoppas att ni får sol på er snö snart! Här är det fortfarande plusgrader och ingen snö. En liten solglimt då och då, men mest gråväder och SÅ blött uppe i strandskogen.
Vi har också ute belysningen kvar; än så länge är det lite mysigt i vintermörkret, även om det blivit ljusare!
Lycka till med kören, gympan och teatergruppen!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Jag hör att du har mycket framför dig, roliga saker, det är berikande med projekt man gillar. Just nu har jag en mellantid, gör sånt jag borde sen länge, har till och med städat linneskåpet... och fick plats över!

Snö har vi här också och jag gillar den. Roligt för alla ungar som får uppleva en riktig vinter för en gångs skull! Och vi behöver ljuset den ger, som du säger. Men nog längtar vi till mars?

Gulliga Irisar, hoppfulla av vårkänslor!

Hoppas din dag och helg blir fin.
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

ja visst blir det ljusare när det är snö ute!!...men hos oss kan det nog
få räcka nu !!...idag har vi skottat runt växthuset och även på taket (för andra ggn)...men det tycks klara sig bra, men nu är ju mitt växthus litet och har inget glas utan är av stark plast....om det nu kan göra någon skillnad?
Ha en fin helg !
Kram bia