söndag 21 januari 2018

Vintervackert


Mitt gnäll i förra inlägget gjorde tydligen susen, för sen fick vi helt underbara vinterdagar med både snö, kyla och framför allt SOL!
På torpet var det som ett sagolandskap!


 Snön låg kvar på grenarna och solen lyste, så man blev nästan lite bländad, efter alla nermörka dagar innan. Denna bilden är alltså från igår (lördag), och säkert var det lika vackert idag när vi fick behålla det vackra hela dagen! Helt underbart! 


På balkongen grönskar det, trots kylan. Idag var det säkert -7 och ändå ser murgrönan, som jag fixade till redan före jul, fräsch och grön ut! 

Den storbladiga Muhlenbeckian kunde jag bara inte slänga, men den ser ju inte ut att ha vissnat i alla fall. 
Jag är glad för grönskan, men granen i krukan ska jag nog ändå slänga, den påminner ju för mycket om julen, som ju är slut för längesen.


Dagarna blir ju allt ljusare och just idag tittade solen in mellan några tallar uppe i skogen och råkade ta fasta på min pimpade skänk. 
Äntligen börjar den titta in och nu är dagarna säkert en hel timme längre än på nyårsdagen.

Ljuvliga vinterdagar fick vi både lördag och söndag, så nu har jag tankat lite D-vitamin och det behövdes säkert!

Ha det gott i det vintervackra! 

6 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Roligt med vinter...kul att ni också har snö ;)
Vi har haft en helt bedårande dag idag !....när vintern är som bäst !
Fina bilder !
Ha en fin kommande vecka !
Kram bia

Hajan sa...

Håller med att visst är det vackert med vår vinter-
Men egentligen så 'r mest solen och ljuset man saknar.
SKÖNT ATT SLIPPA MÖRKRET.
Men man kan ju inte få allt här i världen

Monica sa...

Det är verkligen rena sagolandskapet på ditt torp med sol och snö! Så vackert!
Vi fick också en härlig, solig söndag men utan snö. Och jag kunde inte låta bli att gå ut och räfsa...men det var härligt det också, man tar det ju i sin egen takt!
Ha det gott, kram, Monica

Meta sa...

Ja du såna där fina dagar behöver vi många nu efter allt grått som varit. Gillar inte snön så där värst men det är bättre än det grå.
Drömmer om sol värme och härliga dagar ute med kaffe och kaka nu.
Ha det gott
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Så skönt att ni fått sol, ingen här på ett bar tag nu. Så vackert med rimfrosten på grenarna. Det gör så mycket för humöret! Och så kliar det ännu mer i vårbruksfingrarna...

Menar du att Muhlenbeckian har stått UTE på balkongen hela vintern? Inte visste jag att den var så härdig!

Ja, hoppas ni också får ha snön kvar ännu ett tag och slipper slasket den för med sig.

Önskar dig en fin vinterdag!
Kramar från Eva-Mari som ska frosta av frysen idag... ett måste!

A Casa Madeira sa...

Muito bonito.