fredag 16 februari 2018

Försiktig vårvinter


För bara en liten stund sedan knäppte jag de här snödropparna från grannens rabatt. Så snart de får en chans, så sticker de upp. Snö har vi kvar, ganska mycket, även om det slaskat lite i veckan, men vitt är det och nyss snöade de ymnigt en stund. 
Vintern håller sitt grepp!


 Igår köpte jag de första pärlhyacinterna, inne i stan. Så fint att se dem växa, även om det är inomhus.


En morgon i veckan var det lite sol, och de allra första strålarna hittade in i mitt vardagsrum, på den lite trötta murgrönan, som precis som jag, längtar ut till lite vårvärme.


Även jag har fallit för det lite smutsrosa, och jag har handlat både fluffig pläd och en ny kudde till sovrummet! (färgerna stämmer inte riktigt på bilden). Lite nytt att vila ögonen på skadar inte!

Det är fredag och inget inplanerat, än en tur till torpet, för att titta till pelargonerna.

Önskar er en skön helg!

7 kommentarer:

Hajan sa...

Det är konstigt med vårens första strålar. Visst längtar man då efter lite nytt. Jag satt själv och kollade på mattor till mitt badrum.
Drömma får man ju göra, låg nyss och kollade efter¨vackra nys
påslakan.
Ha, ha jag skall inte taga dem från Kina. det verkar knöligt för Post-Nord.
Nej i min ålder bliver det en ny blus från Cellbes, passar för min ålder I kväll bliver det på Spåret.
Ha en fin helg önskar gamla Hajan

Monica sa...

Man anar ändå våren i dina bilder; det börjar nog så smått bli för-vår! Här är all snö borta och idag är det flera plusgrader.
Den där smutsrosa färgen har vår yngsta dotter mycket av, så jag förstod att det var en "inne-färg"! Den passar ju fint in hos dig, som har ganska ljusa, milda färger.
Ha en fin helg, inga särskilda planer här heller!
Kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Ja i morse såg jag de första snödropparna i backen och nu snöar det stora tunga, vita snöflingor utanför fönstret...ja vad ska man säga...
Önskar dig dock en skön helg!
Kram från Titti

House and Garden by Bia sa...

Ja man anar våren i dina fina bilder ;))
Det blir nog en tur till torpet idag för oss också...men vi lär nog få skotta oss fram en bit.
ha en fortsatt fin helg !
Kram

Meta sa...

Nog får man ha fantasi nu för att överleva det gråa. Så långt det känns till våren med snö som dalar nästan varje dag. jag vill inte ha mer nu tö och sol det skulle smaka gott.Härligt med din sol som tittat in och väcker er till liv igen torpet är allt bra att kunna gå till även på vintern.
Ha det så gott
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Härligt med lite vår i dina bilder! Ingen vår i sikte här än, mycket snö och minusgrader varje dag.
Fint med lite ny färg på kuddar och pläd, det gör stor skillnad direkt och känns roligt och nytt!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Margareta sa...

Visst är det härligt med de första snödropparna. Även om dom brukar bli nersnöade flera gånger.Här ska det bli kalla nätter,så dom får det kämpigt.
Inne får man fixa till lite vårkänsla med lökar och blommor.
Så lite nya textilier piggar ju alltid upp. Fin färg,den där rosa!!Mysigt.
Hoppas dina pelargoner har det bra på torpet.Jag har satt om ,några,som jag har inne.De jag har i lagårn,får nog vänta lite till.Det behöver bli lite varmare innan,både för växterna och mig.
Ha det så bra!
Kram Margareta