söndag 27 april 2014

Söndagsbilder

 En slånbärskvist sprang jag på under en promenad häromdagen...
...den slog snabbt ut - bara efter ett dygn.

Jag har just färdats genom det östgötska landskapet och njutit av den skira grönskan och även en del blommande träd.
Det är bedövande vackert ute just nu!
Flera söndagsbilder finns hos FABRIKEN.

En intensiv helg har det varit med både repetitioner och vårkonsert med båda mina körer, sedan snabbt iväg några mil söderut för uppvaktning av min farbror.

Just hemkommen och nu väntar torpträdgården!
Ha en fortsatt ljuvlig söndag!

8 kommentarer:

Ann Kåge sa...

Så vackra bilder med slånbärskvisten. Visst njuter man nu av både solen och allt som spirar.
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Ann

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra avslut på en rolig helg, att åka till torpet nu måste vara härligt. Hoppas vi får behålla det fina vädret några dagar till.
Kramar/AM

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Ja det är verkligen magiskt vackert ute just nu ...det är bara att njuta :) / Pernilla

Hajan sa...

Du har många järn i elden.
Tänk så trevligt att Du är med i två körer.
Håller med Dig att nu är det underbart vackert överallt.

Solstrimmor sa...

En sån vacker blommande gren, själv har jag två kvistar hallonskott på soffbordet! Det är så härligt att plocka in någon gren den här tiden, både med och utan blommor på! Och dagarna är underbara och idag har jag varit och tittat på mitt äldsta barnbarn, 20-åringen, som tävlat i crossfit, så otroligt häftigt! Tänk så mycket nytt man får uppleva i sitt liv:)

Tror att du har en superskön söndag i din torpträdgård!

Solkramar från Eva-Mari

Vitt hus med svarta knutar sa...

Slånbärskvistar är otroligt vackra, men aj vilka taggar de har. Skönt att du börjar må bättre så att du kan vara i farten. Nu måste jag kika in på torpet också=)
Kram,
Regina

Monica sa...

Ja, naturen just nu är bedövande vacker! Det går ju så fort, att man får skynda sig att njuta, innan den tunga sommargrönskan tar över!
Du är, som vanligt i farten, hör jag! Vilken energi du har!
Vårkram från mig!
Monica

Gabriella sa...

Så vackert och ljuvligt! Vilken lycka:)