fredag 30 maj 2014

Balkonghäng


Vilken härlig dag det blev igår, trots blåsten! 
Jag ägnade hela dagen åt att rensa rabatter på torpet. 

Hemma igen, blev det "balkonghäng" för hela slanten.
I zinkhyllan står ett bukett liljekonvaljer, som jag plockade härom dagen på mitt hemliga ställe...


 Eftersom jag vill omge mej med växter även på balkongen, har jag gjort en del små planteringar. Här ett par lavendelplantor.
Här ser man vilken jättebalkong jag har - nästan 6m lång!!!


I kockumsbaljan blev det lite kryddor: rosmarin, lavendel (igen), salvia och timjan.
Så här ser det ut när de sista solstrålarna lämnar balkongen. Vilken härlig kvällssol jag har! 
På väggen ovanför soffan ska en hylla snart komma upp. 
Mattan är en slags bastvariant från Rusta, i väntan på trätrall, eller vad det nu blir för golv...!

Idag är det molnigt och välbehövligt regn! Jätteskönt! 
Vi behöver verkligen regn här och jag hoppas att det regnar riktigt mycket i mitt trädgårdsland på torpet!

Ha en fin fredag!

9 kommentarer:

Meta sa...

Verkligen härlig balkong du har. och visst är det kul att ha nåt fint och nyttigt att ha när man är hemma också.Hos mig är det tomt eftersom vi bor på kolonin hela sommaren.Vi har sol och lite vind idag
Önskar dig en fin fredag trotts regnet.
Kram Meta

Mejrams! sa...

Så härligt med en så stor balkong! Det blir ju som ett extra rum nu. Skicka hit litet regn Lisa, ngt vi också behöver. Ha en riktigt fin helg och hoppas vi får se litet bilder från din torpträdgård, för jag tycker det ser så ljuvligt ut där. Kram Merja

M/S Design sa...

Vad mysigt det ser ut på din balkong.
Skönt med en liten oas hemma också.
Helgkram
Mariana

Monica sa...

Så skönt, att ha en balkong att komma hem till efter en dags trädgårdsarbete på torpet!
Perfekt arrangemang! Det ser så mysigt och inbjudande ut med soffan där i de sista solstrålarna!
Kram, Monica

Ann Kåge sa...

Måste vara underbart att sitta där på balkongen i kvällssolen omgiven av underbar doft från vackraste blommorna. En likadan rustamatta har jag också i uterummet. Riktigt skön och varm att gå på. Ha en superfin helg!
Kram Ann

STENLYCKA sa...

Vilken fin och stor balkong du har.
Visst behöver vi regn hörde av sonen att det regnade igår hos er. Här var det varmt och soligt hela dagen, vi satt ute till långt fram på småtimmarna i går kväll och njöt av sommarkvällen.
Idag är det mulet men ganska varmt skall ut och plocka bort alla vissna blommor i trädgården och kanske får jag vattna lite i mina krukor om inte regnet kommer under dagen.
Ha det gott Lisa!
Kram Raina

G:a Affären sa...

Men jag förstår inte varför din kommentarsruta hamnar bakom allt, och det är inte första gången!
Sådär ordningssamt skulle jag också vilja ha, men jag är nog en slarva! Det sägs att man letar 7 år av sitt liv...jag har säkert passerat det med flera år! Du ser, jag fick leta kommentarsrutan och där gick några sekunder!
Vilken härlig balkong du har och lycka att du även har kvällssol. Jag tror du bor i de bästa av världar!

Kram vännen
Cia

Loppisälskare sa...

Så fint du har det på balkongen. Ser mysigt och ombonat ut. Där kan du njuta många kvällar.
Kram / RosMarie

Snäckskalsdalen. sa...

Så många vackra inlägg du hunnit göra! Alla är så där ljusa och fina och du har verkligen en imponerande balkong - tänk att det blev så bra!
Och så ber jag att få gratulera så mycket på födelsedagen, en aning i efterskott, men välment! Ingen kan tro att du är över 34 år!
Kramar
Agneta