Riktiga försommarkänslor får man verkligen nu...
...alla tulpanerna är i sitt esse och deras korta tid är snart över, för allt går snabbt nu i både värme och sol.
Bondpionerna i full blom, och....
...den sötaste rhododendron i lite skugga.
Gräset är äntligen klippt och denna gång är det roboten som fixat allt. Oj, så den har jobbat!
I tisdags var brorsonen här och installerade den i zoner, sen har den skött sej själv och jobbar på. Lite kluven är jag till dessa robotar, men klipper gör de och sparar ut där man vill. Innan den installerades klippte jag ju en gång själv och det resulterade i ryggont, som jag försöker genomlida just nu.
Jag gläds ändå av allt vackert i trädgården och att potatisen verkar ha tagit sej och blommar snart.I veckan har det varit ganska soligt men väldigt, väldigt blåsigt, utom just idag, då det har varit en helt underbar försommardag.
En intensiv vecka med både gräsklippning, lunchfixning och en bjudning hos en väninna som hade en hel "häck" av löjtnanshjärtan. Som vanligt glömde jag att ta bilder.
Önskar alla en härlig försommarhelg!






3 kommentarer:
Hurra för din robotgräsklippare! Ett bra beslut att låta den göra jobbet. Du har nog mycket att ta hand om ändå. Hoppas din rygg hämtar sig nu så du kan njuta fullt ut av denna ljuva tid. Du har så mycket fint runt dig!
Ta hand om dig.
Kramar från Eva-Mari
Bonjour Lisa,
Quel bonheur tu dois avoir en contemplant tes magnifiques tulipes ! Elles sont splendides. Je suis toujours frappée par le décalage des floraisons entre ton coin de Suède et mon coin de France (région parisienne près de Rambouillet).
J’aime bien les photos de ton jardin d'ombres et de lumières, les ravissantes pivoines et le beau rhododendron. Très inspirant !
C’est gentil de la part de ton neveu d’avoir cartographié ton jardin pour que le robot puisse travailler efficacement. Au moins, cela fait du travail en moins pour toi. Je déteste tondre ! C’est une corvée pour moi.
J’espère que ton mal de dos va mieux.
Je te souhaite un beau weekend tranquille et méditatif dans ton charmant jardin et chalet.. Ici on attend avec impatience un peu de fraîcheur.
Kram
Hélène 🌹
Utrolig mange flotte blomster i hagen din. Min peon har også startet å blomstre nå. Synd de varer s kort tid.
Skicka en kommentar