torsdag 31 juli 2014

Svala blommor

Nu har november/påskkaktusen, som jag visade i förra inlägget, slagit ut sina knoppar!

Svala och lite krispiga blommor i sommarvärmen gör gott!
Jag blir lika förvånad varje gång den blommar! Knopparna liksom smyger sej på och plötsligt vecklar de ut sej, som här!

Efter gårdagens åska och regn känns luften betydligt friskare och svalare, så skönt!

Så snabbt sommaren går - imorron är det redan första augusti och jag börjar känna av lite glada myror i kroppen inför kommande arbetsuppgifter som snart ska börja!

Ha en härlig julitorsdag!

13 kommentarer:

Hajan sa...

Önskar även Dig en härlig torsdag.
Här är så skönt just nu, precis
lagom temperatur 23 +, skuggigt
men det verkar svalare i alla fall.

Snäckskalsdalen. sa...

Det är en tapper växt det där, jag har ju också en vit som blommar, men den har mindre blommor än din, jag vet inte skillnad på sorterna. Man blir i alla fall glad för dom!
Och så såg jag att det kommer en blomma på den Nattens Drottning, på den allra bedrövligaste plantan jag har, den som nääästan var på väg till komposten. Är det inte märkligt!
Ja, sista juli. Samtidigt som jag tycker att den här sommaren har varit jättelång har den gått jättefort. Tala om för mig, snälla, hur sånt hänger ihop.....
Ska du ha nya uppgifter i höst, jag blir så nyfiken så det liknar inte - spännande!
Agneta kram

angie sa...

ihre dekoration ist bezaubernd!!! alles liebe von angie

Rost och rädisor sa...

Novemberskjutsen är verkligen urtjusig med sina knallrosa ståndare och pistiller.
Tänk att vi redan kommit till augusti. Vet inte om tiden går fortare eller jag blivit långsammare. Kram Anette

Monica sa...

Vilken fin påsk/november-kaktus du har! Jag har haft fina, gamla, men de vill sig inte alls längre, tyvärr.
Har åkt på en förkylning med hosta, så jag hoppas att vädret håller sig svalt...
Kram, Monica

Ann Kåge sa...

Så mycket skönhet det finns i världen och du fångar den så vackert i dina bilder. Idag var det betydligt skönare på torget på min lilla plätt.
Ha det så skönt i kvällssolen !
Kram Ann

G:a Affären sa...

Ja visst är det augusti i morgon och då kom jag på att jag har namnsdag idag! Elin är ett mellannamn efter farmor.
Kul att du får glada myror i kroppen när du tänker på kommande jobb, jag gissar att det är någon kör som drar igång. Jag ska invänta myrkänslan också inför höstterminen, hoppas den kommer!
I natt kan vi sova skönt, det känns att det inte är samma höga luftfuktighet.
Men full blom på kaktusen, hur konstigt är inte det, men vackert!

Då önskar jag dig en fin start på augusti!
Kramar
Cia

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Vilken vacker kaktus. Har aldrig lyckats få någon sån att blomma.
Här har vu också haft lite friskare luft idag efter ett riktigt regnväder i natt. Perfekt med regn på natten och sol på dagen!

Ha det så gott och en bra start på augusti önskar jag dig
Kram Anncathrine

Agneta K-Åhs sa...

Vad fantastiskt med kaktusen mitt i sommaren! Blommade den i våras också?

OlgaA sa...

Hej Lisa!

Jag behöver allt som är svalt just nu... Lider av värmen och får inte mycket förståelse av omgivningen som bara njuter av alla grader ;)

Ha en trevlig helg!

kram/Olg@

HWIT BLOGG sa...

Härligt! Vacker blomma och lite myrkryp i kroppen inför stundande jobb låter härligt!
Önskar dig en skön helg...
Sommarkram,
Titti

Meta sa...

Kaktusblomman är så fin och ganska så kul att den blommar lite nu och då. Det är mycket som inte är som det ska i sommar.
Önskar dig sköna dagar ett tag till i sommarvärmen
Kram Meta

Evas Kvarnaro sa...

November kaktus redan nu . . .
man undrar om den då är försenad eller blommar i mkt god tid ?!
Men i år är det många växter som blommar tidigare.
Den är väldigt fräsch i varjefall.

Må gott/ Eva