onsdag 11 april 2012

Drömmar om grönt

Vårdrömmarna tar fart när vädret närmast liknar november...

 Foto:IKEA
Jag drömmer om grönska och soliga dagar. Spanar lite efter trädgårdsmöbler. Igår fick jag denna bild (ovan) i min mejlbox. Fin liten stol att ha på verandan, eller i någon liten trädgårdsfikahörna.
Jag hittar den inte på det stora varuhuset, men förmodligen är det en kommande produkt! Snygg!
Imorron åker torpgrannen och jag  till årets trädgårdsmässa "Nordiska trädgårdar".  
Det ser jag fram emot som ett skönt vårtecken.
Ovan - en bild från förra året. Jag lovar ta med kameran och rapportera här. Jag hoppas på lite vårinspiration som jag kanske kan förmedla till Er!


En disig och jättegrå dag idag igen med blygsamma +5 grader.
Höjdpunkten idag - repetitionen med kära Damkören ikväll!
Ha en fin onsdag!

26 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ögon känsliga och längtiga efter grönt... så känns det verkligen nu! Dis, regn, grått och otrevlig kyla, tredje dagen på raken! Vattentunnorna är redan fyllda. Nu ska det bli härligt att besöka trädgårdsmässan... fredag gäller för väninnan och mej! Oj, vad jag ska fylla på inspirationen. Hoppas vi får det trevligt, både du och jag!

Bilderna, så vackra!
Kram Eva-Mari

Trädgården på Höjden... sa...

Ha ett härligt mässbesök. Hoppas du fyller kameran med inspirationsbilder som du kanske visar här på bloggen sen ;-) Gillar den översta bilden väldigt mycket. Jag var på stora varuhuset igår men såg inte heller stolen.

Ha en bra dag,
Hälsar Åsa

Unknown sa...

hejsan!
Visst längtar man efter grönt nu :).
Ska bli roligt att få en liten förhandstitt från mässan. Jag och en vän ska ju dit på lördag.
Idag ska jag köra stora tjejen och några vänner, dom ska och rida islandshästar så jag hoppas att detta regnande slutar tills dess.
Kram Ing-Britt

n o r d i n g å r d e n sa...

Attans, där snodde du mitt gratisinlägg fr Ikea;) Visst har de mycket fint numera, framförallt styling! Ja, den stolenär så fin, jag har två gräddfärgade exakt likadana sedan några år tillbaka, de är rikigt sköna att sitta i också, ett år hade de pastellgröna, vet inte om de finns kvar...en mycket läcker bild hur som! Åh ja, trädgårdsmässan, gud vad jag skulle vilja gå på den, hade velat gjort det, men jag ska jobba på fre och nu måste jag bara kurera mej pga förkylning..vilken fin fjärilstavla nedan men dina egna tavlor tar priset!!! Mari.

Norr om Köpenhamn sa...

En trädgårdsmässa idag hade inte varit så dumt, när regnet strilar och det är alldeles genomgrått. Längtar såååå efter värme o sol nu. Fick stakat ut mitt nya trädgårdsland i påsk, men så länge vädret ser ut så här är det inget roligt att fortsätta. Blir till att drömma o planera istället :o)
Hoppas att du har haft en riktigt skön påsk trots aprilväder!!

Må gott och kramis
Ulrika

Mejrams! sa...

En trädgårdsmässa är precis vad jag skulle behöva, massor med sköna växter och ting för ögat. Undrar om det inte var den stolen jag skymtade i måndags då jag besökte Kalmar-IKEA, tror det! Ha det gott på mässan och fota massor och dela med dig, jag suktar så!/Kram Merja

Norregård sa...

God Morgon!!

Nedersta bilden är min favorit, lovely!!!
Ha det så mysigt på mässan!

Kram Malin

Chokladvillan 1910 sa...

Härliga bilder ! Syrran & jag åker till trädgårdsmässan på fredag & insuper lite vårkänsla ! Hoppas att du får en härlig & inspirerande dag i morgon ! ;)
Kram Anki

Vardag och flärd sa...

Ja, det är återigen en grå och regnig dag men nu börjar det grönska, regnet satte fart.
Ha det mysigt med Damkören och önskar dig en härlig trädgårdsdag på Nordiska trädgårdar!
Kram Eva

Rosa i huset i vitt sa...

Vädret är för tråkigt nu ..hoppas på bättre snart.

Ha en bra dag
Kram Rosa

Monica sa...

Ungefär samma väder här... Nu längtar man verkligen efter sol och värme!
Ska bli kul att se dina bilder från mässan!
Kram, Monica

M/S Design sa...

Det ska bli kul med mässan! man behöver lite vårkänsla!!
Ska dit på fredag.
Mariana

Maj sa...

Vilka härliga bilder!

Eleonora sa...

Så fint du haft det i påsken men med alldeles för mycket snö. Har läst alla dina inlägg, som jag missat då jag varit bortrest. Så fina bilder du visar också!
Hoppas värmen är i antågande på riktigt nu snart. Man längtar verkligen.

Ha det gott och stor kram

Tinas bo sa...

ja vart är det gröna???
Känns som om det är höst... fryser...
Vill ha sol och vår... NU!! :)

Härliga bilder!
Kram Tina

Betongglädje sa...

Gräsmattan och häcken håller på att grönska här trots märkligt aprilväder.
Jag skall oxå till trägårdsmässan på söndag, så jag får kika in här och se vad du tyckte innan ;)
Åker med vårdförbundet som bjuder på buss och inträde, gammal smålänning som jag är måste jag ju utnyttja erbjudandet =)
Ha det gott! KRAM

Monica sa...

Det finns väldigt mycket snygga möbler till trädgården, det kommer bilagor med i tidningarna hela tiden och det ser inbjudande och vackert ut på bilderna, sen tittar man ut...men vi får inte ge upp, det blir säkert dagar lika vackra som på fotona:-). Och att sjunga ger positiv energi, lycka till med kören!
Kram, Monica!

G:a Affären sa...

Trädgårdsmässa skulle sitta fint! Så bra att alla vi som inte kan åka får ta del av dina bilder istället. Gissar att du hittar massor av vårinspiration där.
Önskar dig en fin kväll med Damkören.
/Cia

samson sa...

Ha det så kul på mässan
maggan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag var det mer än lovligt grått, och regn hela dagen. Men snart kommer värmen, säger dom....
Jättefin stol, och den kommer säkert dyka upp snart. Ha så roligt på mässan
Kramar
AnnaMaria

Eva Agnes sa...

Hej Lisa!
Våren vill sig inte riktigt här heller. Kallt och regningt....brrrr!!
men snart så. Ser härligt ut att resa till Trädgårdsmässan. Går den av stapeln i Stockholm?
Fin stol. Den passar hos dig.
Kramar

Eva Agnes

Kamomilla sa...

Det är såå jobbigt det här- jag vill ha vår och slut på den här apakalla blåsten!! Brrr

Cajsas Faster sa...

Ha det kul med damerna!

Jag ska också till mässan och njuta!

Kram Marie

Viola sa...

Ha det så trevligt imorgon och insup all mysig atmosfär :O) kan behövas som omväxling, är så trött på regn och blåst..kram

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Lisa! Så härligt med kör, förstår att man mår bra av det! Vill gärna se mera från mässan, det verkar vara en rolig mässa!

Så FINT du har gjort det här på bloggen...måste kika lite mera innan det är dags att lägga sig!

Varmaste kramen till dig!

Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, nu har det varit bottentråkigt väder några dagar. Hoppas det snart blir bättre.
Så du är på mässan idag, så kul! Vi ska försöka åka dit i helgen.
Kram
Marie