söndag 15 april 2012

Aprilsol, trots allt...

Trots att många hade både snö och halka igår, så förärades vi med en strålande solig dag...


Visserligen ganska kallt, men aprilsolen värmer ändå. 
Ovan - några nyplanterade penséer i den nyinköpta väggkrukan från Violan.
 Det verkar som om mina penséer blivit härdade efter all kyla och snö.
Nu har jag också ramat mina nya kort - en svart ram med måtten 25 x 25 på Gallerix blev precis lagom. Sen har jag själv skurit till passepartouten. 
Vill du köpa mina kort, med specialerbjudande i april - klicka HÄR!


Idag verkar bli en lika solig dag som igår. Jag kommer att ta det lite lugnare - igår blev det trädgårdsstädning på torpet som känns i kroppen. Idag ska jag bara njuta av solen och våren!


Ha en härlig vårsöndag ni också!

20 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Dina bilder är såå fina och jag ska nog passa på att beställa innan erbjudandet går ut.
Här har vi också sol idag och jag ska snart gå ut och jobba i trädgården.
Ha en fin dag, kram Ing-Britt

Trädgården på Höjden... sa...

Jag har helt glömt bort att tacka för dina fina kort som kom med posten. Jag tänkte sätta upp dem på väggen och fick fin inspiration till det av dig idag. Topp!

Nu är det utgång i trädgården som gäller :-)
Åsa

Chokladvillan 1910 sa...

Det kanske blir en härlig dag, jag har blivit så skeptisk...hehe
I går var det hemskt !
Jag är också sugen på en sak hos Violan, hon har en med krona som jag gillar. ;)
Ha en härlig söndag !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den väggkrukan var fin, och dina penséer har klarat vårvädret bra. Här började dagen soligt men det molnar på...
Nu ska jag maila dig
Kramar
AnnaMaria

Enelid vitt och lantligt! sa...

Vilken underbar kruka.
Här hoppas vi på sol idag så att all snö försvinner som kom igår.
Ha en bra dag!
Kram Carita

Sandra på Ön sa...

Det sägs att snön ska komma hit i morgon. Massor av snö. Så i dag njuter vi lite extra av solen. Ha en fin dag.

G:a Affären sa...

Väggkrukan ser ut som en gammal vattenho, jättefin! Vi har också klarat oss från snö, än så länge i alla fall.
Du, så snyggt det blev att rama in korten och en passepartout är verkligen ett måste. En av dina fina kort har skickats med i paket till USA, min systerdotter fyller 18 år.

Önskar dig detsamma,
/Cia

Monica sa...

Här har vi också haft ett par fina dagar, om än inte med någon särskild värme (≈10°).
Så idag blir det litet vårtecken-fotografering och litet nässelplockning!
Hörde att dom fått 15 cm blötsnö i Stockholm igår - tur att du har flyttat...
Ha en fin dag, kram, Monica

Mejrams! sa...

Håller med dig, riktigt snygg är den svarta stolen i mitt inlägg.
Här har jag varit ute hela dagen idag, kanonväder med värme har vi haft. Hoppas du också har fått sol på näsan./Kram Merja

Härliga Livet sa...

Den här gången klarade vi oss från snön. Hoppas vi slipper den som dom hotar med till Tisdagen.
Underbar kruka.

Kanske skulle jag beställa något kort med fjärilar på. Det har jag i husvagnen nu. Tänkte göra någon söt lite tavla.

Hur går det med blomman ??? Kanske jag skulle göra ett besök hos dig snart =)

Må så gott och ha en bra start på veckan.
Kram Pernilla

Monica sa...

Så vacker hörna du har där med ampeln på väggen! Ramar är verkligen svåra att få tag på här, brukar köpa med mig från England när jag är där, Gallerix är ett ställe där jag brukar titta om det finns, bra du hittade, blev väldigt fint med inramningen!

Fröken Grön sa...

Jag har varit bortrest ett tag, så nu fick jag läsa ikapp här hos dig. Härliga inlägg från trädgårdsmässan!

Din lilla väggkruka är verkligen läcker. Och penséer kan man aldrig få för många av!

Önskar dig en fin start på veckan!
/Anna-Karin

M/S Design sa...

Fint mot den svarta väggen!!!
Mariana

Vardag och flärd sa...

Om du visste vad jag letat efter ramar till dina kort! Bra att du nämnde Gallerix, där har jag inte varit, hoppas de har dem här hos oss!
Kram Eva

Kamomilla sa...

Du är så duktig Lisa, ingen annan målar som du!!

Vintage House sa...

Hej
så härligt fint du har gjort det och gillar den vägghängda krukan...
varit en skön skön dag idag...
kram
sandra

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hallå så vackra kort du gör det blir att klicka sig in och handla! Ha en härlig vecka kram från Maja

Snäckskalsdalen. sa...

Hit kom solen alldeles när det skulle till att bli afton! Men bättre det än inget. Det har varit isande kallt i vinden idag.
Vilka fantastiska bilder du visar i de tidigare inläggen! Jag har tittat och njutit! Tack för dom.
Agneta kramar

Solstrimmor sa...

Så bra! Har letat kvadratisk ram men inte hittat någon lämplig, nu vet jag var jag ska gå!
Idag har det varit kalasdag igen, den här gången hos dotter L, vi är många vårbarn i släkten! När jag åkte hem så var det ömsom sol, regn och snö! Är det april så är det!

Godnatt och sov gott.
Kram Eva-Mari

Ska du till Violans bloggträff?

Elsa och Helena sa...

Fin kruka från Violan och dina pensèer har klarat sig bra. Mina är frostnupna lite här och där men så har vi haft det kallt också.

Hoppas värmen kommer hit till veckan, imorgon åker sommardäcken på, så inge mera snö, tack:)

Ha en fin kommande vecka.
KRAM Helena