lördag 21 april 2012

Liten lördagshälsning

Kvällen närmar sej och jag välkomnar solen som tittar in...


Ett skönt vårljus sprider sej i rummet och belyser den omplanterade vildpelargonen, som jag chockade lite i början av veckan genom att dela den - det var nämligen två skott som jag hade tjuvat och nu får de varsin kruka att husera i.
Påskriset har åkt ut och ersatts av knoppande syrénkvistar. Undrar just om de tänker sej att blomma i min glasburk...


Kylig lördag, men ingen nederbörd och helgen för mej är arbetshelg - det repeteras med min fina Damkör inne i stan både lördag och söndag.


Ikväll blir det en värmande brasa och vila i soffan efter maten med ett glas rosé.


Ha en fin lördagskväll!

13 kommentarer:

Monica sa...

Vi var lovade solstrålar idag men inte sett en enda, här är jämngrått. Får se solen på dina foton istället:-)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu är himlen blå och solen sänker sig sakta ner mot horisonten. Under hela dagen har det varit grått...

Vilken fin vildpelargon, det låter spännande för en som gillar pelargoner=)

Ha nu en skön lördagskväll!
Kram,
Regina

Kamomilla sa...

Vi vill ha värme nu :)

Vardag och flärd sa...

Önskar dig en skön kväll!
Kram Eva

Vida sa...

underbara bilder du bjuder på..och nu håller vi tummarna att värmen och solen kommer så växter och mina vita fötter får näring och färg;))

besökte underbara Gúa idag och är fullmatad med gränslös sprudlande inspiration;))

Vidalyckligkram

Unknown sa...

Ångrar så att jag inte köpte en vildperlagon på mässan men ska försöka få tag på en i alla fall.
Hoppas du får dina kvistar att blomma. Har försökt men aldrig lyckats.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Solstrimmor sa...

Jag ska ta skott av min vilda också har jag tänkt. Satte du dom i vatten först? På mässan sa dom att det var svårt att få skott att rota sej! Men jag tänkte på din och att du lyckats så bra!

Hoppas söndagen blir god.
Kram Eva-Mari

Monica sa...

Igår hade vi solsken och ovanligt varmt - idag är det helgrått...aprilväder!
Söndagskram, monica

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Här orkade ingen sol bryta igenom idag , vi hade en Linköpingsdag hela dagen .
Va häftig din vildpelargon är !!
Kraam/Lotta

Elsa och Helena sa...

Låter som en härlig helg. Jag är säker på att pelargonen tar sig, den ser ju så frodig och lovande ut!

Syrenkvistar, det ska jag också ta in:) Ha en skön kväll.

KRAM Helena

emmashem sa...

Önskar en fortsatt fin söndag!
Kram Emma

Gullevi sa...

Tänk om man var en av de lyckliga damer som du övar i damkören. Men man ska ha drömmar och vara glad och tacksam för det som varit. Ht-10 och vt-11 kommer jag alltid att minnas som ljusa, glada och lärorika. Tack söta fröken E.

Fröken Grön sa...

Dina bilder ger näring till min uppfattning om att solen alltid lyser in hemma hos dig! =)
Hoppas du har haft en skön helg och att du får en bra start på veckan som kommer.
Kram från Skåne!
/Anna-Karin