tisdag 17 september 2013

På min veranda


På min veranda blommar alltjämt sommarblommorna. Rosenlisa (en variant av "flitiga Lisa") är otroligt tacksam och har blommat flitigt hela sommaren och massor av nya knoppar har den.


Den delar kruka med murgröna, lobelia och diamond frost och de verkar trivas bra tillsammans!
Bollkryssen, i krukan på golvet, är fullt utslagen och det känns inte som om jag skulle vilja göra några omplanteringar, med ljung och annat just nu, trots att kylan verkar ha kommit på allvar.

Idag känns det verkligen som riktig höst - endast 7-8 grader, trots att solen glimtar.

I övrigt fylls dagarna av arbete, blandat med funderingar kring nya boendet. Igår var jag där med en snickare som ska fixa en del - bl.a. flytta en vägg!!! Visst låter det spännande? :)

Idag får man nästan ha vantarna på utomhus!
En skön tisdag önskar jag er!

12 kommentarer:

Linnéa sa...

Vad fin rosenlisan är, den är ju som en ros utan rosens alla negativa sidor.

Solstrimmor sa...

Låter jättespännande! Du har alltså fått tillträde redan? Oj, så kul!
Ja, Lisor i alla former är trevliga (!) och de håller sig finast under tak. Din dubbla är verkligen vacker!

Ha det så roligt:)
Kramar från Eva-Mari

M/S Design sa...

Det ser så fint ut!!
Ska bli spännande att se(om du delar med dej förståss)ditt nya boende.
Kram
Mariana

Elsa och Helena sa...

Nog har du gröna fingrar alltid:) Ingen tvekan!

Så roligt med flytten och skönt att slippa snöskottning och eldande. Ser fram emot bilder från nya lgh. det blit toppen!

KRAM Helena

Meta sa...

Det känns att hösten kommit även här. visst det är inte så kallt men luften har en höstlukt.
Blomman din ser ju ut som en ros så vacker.
Ha en fin dag
Kram Meta

Monica sa...

Du har verkligen en blommande, inbjudande veranda! Men bara 7-8 grader! Här är det nere kring 10 på nätterna men på dagarna har vi nog inte haft under 15... havet värmer nu på hösten!
Det är så spännande med ditt nya boende, kan man inte få se en liten glimt i förväg???
Kram, Monica

Hajan sa...

Det är så fantastiskt med våra
blommor, De vill inte ge sig
ett dugg. De bara säger titta på mig, titta så fin jag är.
Den här sommaren har till och med jag tur, med mina växter.

kram Hajan

Viola sa...

Förstår jag väl att de där rara blommorna trivs i den vackra urnan :) Nu har tio damer tackat ja till den 4/10, ska bli skoj, ha en skön kväll i höstkylan, kram

Rapport till Vänfors sa...

Ska bli spännande att se ditt nya boende framöver:) Flitiga Lisor är fantastiska när man får dem att trivas...som du helt klart lyckats med.
Kram Annika

IreneL sa...

Ja nu börjar man känna att hösten är på väg!
Vad fin blomman var!
Ha en skön dag!

Härliga Livet sa...

Oj så fint det blommar hos dig.
Så spännande med ett nytt boende. Flytta en vägg är ju inta bara heller. Ska bli kul att få se sen.
Höst kramar !

G:a Affären sa...

Men så fint det blommar i krukan, ja på hela verandan! Och så klart att det ska finnas någon "Lisa" hos dig.
I väderleksrapporten pratade de om frost i morgon natt. Ja, då är vi där igen då.
Oj, så du börjar det nya boendet med att riva en vägg!?
Nu är jag mer än nyfiken!

Kram till dig!
Cia