söndag 23 juni 2013

Söndagsbilden

Just nu är det nästan bara pioner som gäller!

De knoppande skönheterna, som jag tog in strax före midsommar, har nu slagit ut och de blir nästan självlysande i morgonljuset.
Flera söndagsbilder hittar du som vanligt hos FABRIKEN.

Midsommarhelgen har passerat och jag har tillbringat härliga dagar i Sörmland hos kusinen med fru och många vänner. Vädret skötte sej fint och sommaren visade sej från sin bästa sida.

Vädret får bestämma vilka aktiviteter det blir idag - ute eller inne är frågan!

Ha en fin söndag!

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosa pioner är så fint, vi har en rosa och varje år blir det en blomma. Den är väldigt snål, i motsats till våra vita. Jättevacker bild.
Ha en fin söndag Lisa
Kramar
AnnaMaria

Solstrimmor sa...

Tack för de vackra pionerna! Jag suger i mig alla pionbilder jag kan!
Idag ska jag på sjuårskalas och hos honom kanske mammas pioner nu slagit ut?

Ha en fortsatt fin söndag.
Kram Eva-Mari

STENLYCKA sa...

Underbara pioner, älskar dessa vackra blommor. Var ute igår och stöttade upp många av mina pionbuskar, tycker de har svårt att hålla uppe sina vackra huvuden, särskilt när det har regnat.
Ha en fin söndag här har vi ombytesväder.
Kram Raina

EM sa...

Mmmm pioner. Jag brukar stjäla till mig lite piondoft ifall någon pion råkar hänga med huvudet lite långt ut så att man nästan når den på promenaden... då blir det ett litet snedsteg, ett snabbt sniff och så "står man sig" ett tag med väldoft. Så får det bli när man inte har någon egen trädgård längre.
Ha en fin fortsättning på helgen
kram elsamarianne

Snäckskalsdalen. sa...

Den ljusrosa färgen är precis den jag hoppas att jag att det var den jag köpte i höstas. Den har inte slagit ut här ännu så jag vet inte. Hoppas, hoppas. Den är så fin i färgen.

Nu är midsommar över för den här gången, inte sant så fort det går!

Jag törs knappt säga det, men nu går vi mot mörkare tider.....fast vi har en fantastisk sommar framför oss först, så klart!

Agneta kram

Ann Kåge sa...

Dina blomsterbilder är så vackra. Kronan av smörblommor är så fin och full av sommar.
Ha en fortsatt skön söndagkväll.
Kram Ann

Monica sa...

Ja, visst är pioner underbara! Och många doftar så underbart!
Jag har två stycken vita doftpioner vid staketet mot vägen och det händer ofta att dom som går förbi stannar och sniffar in lite väldoft! Och den räcker ju åt alla...
Ha en fin vecka, kram, Monica

Gabriella sa...

Åh, ljuvliga pioner!

Meta sa...

Älskar pioner skulle kunna ha det hela sommaren om. Kanske tur att det inte är så, då tröttnade jag nog. det där att längta är såå bra.
ha en fin vecka
kram Meta

Eleonora sa...

Så fin midsommar du har haft och nu kan du glädja dig ett tag åt de vackra pionerna! Ha det gott!

Viola sa...

Det är bara att njuta av det vackra..underbart är kort sägs det :) Har nu städat klart på bloggen, blev ok tycker jag , ha de, kram

Hajan sa...

Det var väl en fin midsommar du haft.
jag älskar Pioner jag tror jag skrivit det föut med.
en stor kram

Tina sa...

Pioner är alltid lika vackra, jag som är så novis har lärt mig flera namn genom bloggarna. En riktigt somrig bukett av rosa skönheter du satt ihop!

kramen

Vita små hjärtan sa...

Vackert!!!! Jag älskar Pioner!
Ha en fin kväll
Kram Agnetha

OlgaA sa...

Visst är det pioner som gäller!!! Vackra är dem!
Soliga kramar/Olg@

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

De är så tjusiga, men tyvärr så slår ju regnet sönder dem... Jag blir så ledsen. Man har väntat och väntat på dem, och så blir det regn. Blä
Kram
MArie

Huntertanten sa...

Åh så fantastiskt vackra de är! Nu när jag bara har en liten plätt till trädgård på sommarstället kanske jag kan få energi att plantera ett par buskar...Jag älskar vackra blommor men är ju inte så bra på det där med trädgård...När ska buskarna planteras? Kram Huntertanten

Huntertanten sa...

Hej Viola! Vilka vackra bilder. Nu börjar allt lugna ner sig efter flytt i stora lass... Har jag sagt att jag tyvärr arbetar på mitt vanliga arbete då du har din finloppis? Lovar att försöka komma förbi och att tipsa andra! Kram från Huntertanten

Anna sa...

Fantastiskt med pioner.