torsdag 18 september 2014

Torsdagstema: när jag får gäster


När jag får gäster bäddar jag vackert i min egen säng och låter gästen sova där. 
Själv sover jag i bäddsoffan i vardagsrummet.
Eftersom jag inte har något speciellt gästrum, är det mest praktiskt att göra så, och jag kan stöka runt med frukost och annat, och gästen kan sova ostört.

Fondväggen bakom sängen tapetserade jag med tapet från Lim & Handtryck.

Flera inlägg i temat finns hos FABRIKEN.

Ännu en härlig septemberdag - ut och njuta är det som gäller idag!

Ha en vackert torsdag!


10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var generöst mot dina gäster, här blir det allt från gästrum till madrass på golvet.
Kramar/AM

Snäckskalsdalen. sa...

Jag kommer väldigt gärna och bor i ditt gästrum, jag tror jag skulle sova förskräckligt bra där!
Agneta kramar

Monica sa...

Vilken lyx att vara gäst hos dig! Det ser verkligen vackert och inbjudande ut!
Kram till dig, Monica

Villa Ryttarängen sa...

Vad snällt av dig. Väldigt mysigt! Kraaam Pia

Meta sa...

Hos dig känner man sig välkommen på alla sätt och vis hör jag.
Ha en fin fredag
Kram Meta

Hajan sa...

Det var generöst av Dig, att upplåta din säng till gästerna.
Sängen såg verkligen inbjudande ut. Det var roligt förr, när man hade nattgäster. Barnbarn och kompisar, nu när man är snart 85 år, vill man vara själv, jag vill inte gärna ligga borta heller. Men förr var det jätteroligt-
kram

G:a Affären sa...

Din säng ser verkligen inbjudande ut och snällt av dig att låta gästerna sova där. Och så din tapet som jag tycker så mycket om!
Visst har vi härligt väder, det är bäst att passa på för nästa vecka blir det tydligen svalare.

Kramar
Cia

john sa...

your home is so lovely ..if I were a guest I may not want to leave !! have a nice weekend....Gail x

Ann Kåge sa...

Ser så mysigt ut i ditt sovrum med den vackert bäddade sängen. Hos dig blir man allt lite bortskämd. Tusen tack för tipset om boken. Har bloggtorka nu vilket du säkert märkt men hoppas snart på lite mer energi.Ha en alldeles underbar helg!
Kram Ann

Solstrimmor sa...

Så snäll du är som låter gästerna sova i din egen säng! Det kallar jag gästfrihet!
Tycker mycket om din tapet. Så harmoniskt du har det i ditt sov/gästrum!

Ha en fin hösthelg nu!
Kramar från Eva-Mari