fredag 17 april 2015

Innefredag


Idag kurar jag inomhus. Det är ruggigt, blåsigt och småregnigt ute, så det passar ju bra. Ingen sol som lockar ut mej idag.

Tänkte visa att brickbordet har fått byta plats, det passar bättre bredvid kistan...
På bordet står några murgrönskvistar, jag har hur många murgrönor som helst nu, och det passar bra till uteplanteringarna sen.


Det målade 50-talsbordet har fått inta sin plats bredvid soffan igen, där passar det allra bäst.

Idag blir det lite städning! Har ni märkt hur mycket damm man ser överallt nu när ljuset har kommit tillbaks! Jag såg just hur otroligt dammigt det är! :)

En härlig och skön fredag önskar jag er!

14 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Fint! Underredet är en manick som vi hade i gamla huset, men den kom inte med hit och jag undrar just varför, så fint det var med brickan på.

Och vi har blåsigt och kallt här, men solen tittar fram nu och då, men rätt vad det är kommer det en skur också! Aprilväder!

Jag måste lära mig göra murgröna på det sättet, jag älskar ju murgrönor både ute och inne.

Va mysigt på Torpet, förra inlägget, det är sååå mycket torp!

Damma, ja, prata inte med mig om det, jag blir alldeles förtvivlad när jag ser det för att inte tala o kladd där dammet dessutom fastnat......och med en hund och två katter och två odisciplinerade människor till det.....och jag bara hatar att städa.....finns inget mer destruktivt. Det varken hjälper eller tjänar något till.

Kramar
Agneta

Solstrimmor sa...

Snyggt med runda brickbordet bredvid kantiga kistan. Man får prova sig fram! Murgrönerankor pryder överallt! Jag har också flera vaser här och där.

Här skiner solen just nu men vinden är isande...
Trevlig helg!
Kramar från Eva-Mari, som håller på med ett diy-projekt just nu!

Loppisälskare sa...

Damm...usch ja...det är ett elände. Hur man än gör och städar o fejar så är det snart lika mycket igen. Märkligt! Men vi får väl tänka:"hellre lite skit i hörnen än ett rent hel..."...
Här tittar solen fram och får oss att tro på en strålande helg.
ha det så härligt!
Kram / RosMarie

Eleonora sa...

Visst är det roligt att möbler om och pröva sig fram med hur man vill ha sina prylar i hemmet. Nu tycker jag det verkar som om du hamnat rätt-

Tala inte om damm - det tar ju aldrig slut trots alla försök och allt plock man håller på med. Men det går nog att bortse ifrån det om man inte är alltför kräsen.

Trevlig helg och kram från
Eleonora

Monica sa...

Visst är det roligt att flytta om lite hemma! Det behövs bara något lite, så kan man gå och glädja sig åt det länge...
Ja, vårsolens strålar avslöjar allt damm och alla fläckar på ett förgörande sätt. Det såg ju så rent ut i vintras...
Ha en skön helg, Lisa!
Kram från Monica

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så fint du har det! Har också murgröna i vaser och skålar lite här och där,underbar växt, vacker och tålig.
Här är det också ruggigt, regnigt, blåsigt och bara 4 grader.

Skön helg
Kram Anncathrine

Meta sa...

Det är kul att ha möbler man kan flytta på lite olika ställen efter lust. Damm det har jag hur mycket som helst i vår lägenhet tror att det är ventilationen som gör det.
Ska ta en rejäl städvända innan jag flyttar till kolonin.
Ha en fin och skön lördag
kram Meta

Seawashed sa...

So lovely

Hajan sa...

Så härligt att följa din blogg, jag
har det så bra att Hemtjänsten städar varannan tisdag hos mig.
Efter alla benbrott och revbensbrott är det underbart.
Jag bara dammar nu för tiden, resten gör mina flickor.
Men du hsar ju två ställen att hålla efter både ute och inne.
fina bilder som vanligt

Ann Kåge sa...

Du har det så mysigt och fint. Så vackert med en enkel murgrönekvist i en vas och vårljuset bara flödar in i ditt rum. Så härligt nu men jag håller mig inne med feber på femte dagen. Önskar dig en ljuvlig lördag!
Kram Ann

HWIT BLOGG sa...

Ja det där dammet...fattar inte var det kommer från! Makalöst!
Så fint och mysigt du har det, den lampan har jag också och det är en riktig favorit!
Varm vårkram till dig,
Titti

Margareta sa...

Hej Lisa!
Brickbordet är så jättefint.Passar väldigt bra där vid kistan.
Murgrönerankor är dekorativa och användbara i inredningen.Ibland kan dom ju hålla sig hur länge som helst. Det är ju vackert,med rötterna,sen också.Ibland kan man ju lyckas att plantera rankorna och få dom att växa.
Du har det verkligen mysigt.
...på båda ställena.Det är mycke jobb på våren ,när man har trädgård.Jag tycker det är roligt att hålla på med jord och växter.Nu är det ju snart vår på riktigt....
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Margareta

G:a Affären sa...

När dammtussarna är alltför många brukar jag undra om det är hål i taket. Jaa, varifrån dimper det ner?
Brickbordet är verkligen fint! Jag har både garnbobin och bricka så jag kanske tar efter den idén.
Snyggt med det svarta bordet också.
Jag har helt glömt att ta skott av murgrönan, det måste jag komma ihåg för de fyller ut så fint i en plantering.

Ha det gott! Och en kram /Cia

Anonym sa...

Hi very nice blog
.