måndag 26 juni 2017

I dag...


 ...blev fläderblomssaften klar - hela tre flaskor med lite rosa saft, eftersom jag la i ett par jordgubbar också! Så härligt med sommarens saft, OM det blir varmt så småningom!
Just idag pendlar vädret väldigt, mellan regnskurar och solsken och blåsten hänger i hela tiden!


Pionerna, med nävan i förgrunden, blommar just nu och har gjort så sedan midsommar!

Grönskan just nu är verkligen prunkande och det växer så det knakar överallt! I rosenbågen klättrar Humlen från båda hållen! Detta är nu den tredje bågen sedan jag köpte torpet! Hoppas att den håller!

 Hemma i lägenheten står pionerna i olika konstellationer! Här är "drottningen" och den är verkligen enorm i omfång! 


Stjärnflockan och kirskålen passar alltid fint till både pioner och rosor!

På nattygsbordet står mormorsrosorna och försvinner nästan in i tapeten! 
Här i sängen har jag tillbringat tiden sedan dagen före midsommarafton - en dunderförkylning slog till! Helt ofattbart att bli förkyld mitt i sommaren, och det är nog första gången i mitt liv som det inträffar! Det blev inget midsommarfirande för min del, utan jag fick snällt stanna hemma, tycka synd om mej själv och snora och hosta istället! 
Idag är jag betydligt bättre och jag hoppas att jag snart är tillbaka på banan igen!

Ha en fortsatt fin junitid! 

7 kommentarer:

Monica sa...

Trist att du missade midsommarfirandet, men det kommer fler midsomrar! Skönt att du känner dig bättre nu i alla fall!
Vilka fantastiska buketter du tar hem från torpet! Jag är såå dålig på att ta in blommor, vet inte varför...
Hoppas att du har fått tag i en mera hållbar rosenbåge den här gången! Vi fick förankra vår, trots allt mycket stadiga, rosenbåge i överliggarna till spaljén den står i. Vi har ju honungsrosor på den och dom blir också rätt vidlyftiga...
Krya-på-dig-kram, Monica

Solstrimmor sa...

Sommarförkylningar verkar vara riktigt sega. Hoppas verkligen att din går över fortare än min, än är jag inte helt ok. Tur att du har ditt paradis att trösta dig med, även om det roliga midsommarfirandet blev överhoppat i år. Vilken fantastiskt vacker trädgård du har! Jag är säker på att den påskyndar ditt tillfrisknande.

Tänk, flädersaft har jag aldrig haft tillfälle att göra egen. Härligt med egengjord och det blev fin färg med bara två jordgubbar!

Idag ska jag till vår gemensamma vän Birgitta B på trädgårdsfika! Hoppas verkligen att vädret är med oss, att blåsten bedarrar, att det blir varmare än gårdagen och att solen skiner!

Tack för dina fina kommentarer hos mig! Krya på dig nu.
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Här firade vi inte någon spec, midsommar heller. Så synd att Du skulle råka ut för förkylningen . Här firade vi i stället i Söndags och hade det trevligt.
Men det har jag ju redan skrivit om på min blogg.
kram Hajan

House and Garden by Bia sa...

Så fint med pioner...mina är alltid sena på torpet, och i år blir de väl ännu mer sena, hehe...ingen sommar i sikte här, Ingen riktig vår och ingen sommar hittills, hur skall detta sluta. Har suttit och kikat på resor till Medelhavet idag, men nu är jag helt slut och vi får se hur det blir.
Ha en fin vecka !
Kram bia

Browneyedgirl sa...

Så gott med egen saft :)
Här blommar pionerna för fullt med. Så lyxigt att plocka in och sätta i vas <3

Loppisälskare sa...

Så tråkigt att vara sjuk så här på sommaren, hoppas du hunnit krya på dig. Själv har jag lite allergi med nästäppa som gör att man känner sig förkyld. Härligt med flädersaft. jag njuter än så länge av rabarbersaften men tänkte göra flädersaft också men all citronsyra var slut här i stan. Pionerna har blommat över och nu är det rosornas tur att muntra upp mig. Ja, vädret gör ju ingen människa direkt glad. men man får roa sig så gott det går och det går rätt bra faktiskt.
Kram RosMarie

STENLYCKA sa...

Hej Lisa, det var länge sedan jag skrev till dig men bloggen har kommit lite på undantag av olika själ. Men då och då tittar jag in till dig, alltid roligt att besöka vänner. Vad tråkigt att du blev sjuk på midsommar, hoppas du mår bättre så du kan njuta av ditt underbara torp.
Pionerna hos mig har också blommat en tid men efter flera dagars blåsiga väder så ser de inte så vackra ut längre.
Ha det så gott och krya på dig!
Kram Raina