torsdag 8 november 2018

Träskväder och glöggmingel

 
 Idag - ännu en dag med tjock dimma och dis! Ja, det känns nästan som att bo i ett blött träsk, med smått regnrugg och aldrig något dagsljus på hela dagen. November förnekar sej inte!

 
Som tur är hade butiken, här i närheten - Violas Romantiska Ting, inbjudit till glöggmingel. Butiken som ligger i ett 1700-talshus med flera rum och bara ett stenkast härifrån, där jag bor.

 
Här var det uppdukat inför advent och jul och man kände myskänslan och glöggdoften låg tät i rummen.

 
 Det var pyntat både inne och ute med allsköns fina saker!

 
Inomhus fanns vill-ha-saker. Jag blev lite förtjust i stjärnan där, men den gick på batteri, så den fick vara. Jag har en chans till, för snart är det julmarknad på samma ställe.
Det var nästan så att jag gick ut i boden och hämtade utebelysningen till balkongen, men jag fick hålla i mej här, men fortsätter det såhär, som kommer jag allt att tjuvstarta!

Lite inspiration fick jag nog att kanske pynta lite utomhus ändå.

Hoppas att ni har det gott ute i stugorna!

3 kommentarer:

Monica sa...

Förstår att du fick en myskänsla där, det fick ju nästen jag, bara genom bilderna! Ja julljusstakarna piggar onekligen upp i höstmörkret, som vi har haft här idag också. Tät dimma hela dagen och man fick ha tänt inomhus.
Men vi brukar vänta med julförberedelserna tills efter tvillingbarnbarnens födelsedag 28:e november. Stjärnan du nästan föll för, är verkligen fin!
Ha det så bra, kram, Monica

Solstrimmor sa...

Så kul med glöggmingel i Violans fina butik. Kan tro att det fanns mycket som lockade. Fönstren där utanför till exempel!
Lika grått här och jag är nog den enda i hela landet som vill att värmen ska hålla i sig till efter torsdag åtminstone, då jag med lånad bil ska ta mig till Linde och förhoppningsvis, äntligen, få reda på när min knäop blir av!!! Har väntat ett halvår nu. Så trist att inte kunna promenera mer än korta sträckor. Men synd om mig, det är det inte!

Hoppas du har det bra i dimman.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja träskväder ha ha...men vilken butik! Ohh så mycket fint klart ett besök där satte fart på livsandarna :)
Lördag igen och bäst vi njuter på innan helgen är slut.
Kram från Titti