tisdag 10 juli 2012

Blåklocksringning


Blåklockorna ringer in högsommaren...


Det lyser blått lite här och där på ängar och i diken. Jag kunde inte motstå en riktigt vacker högsommarbukett när jag var på torpet igår.

När väderprognoserna bara tjatar om "ostadigt och åskskurar" hela tiden, får man  ta in sommaren och njuta inne...
Dagen kommer att ägnas åt förberedelserna inför den framflyttade kusinträffen i eftermiddag.
Det kommer att bli en härlig tid och vi får rå om varandra ända tills i morron, då vi avslutar med långfrukost.


Varmt TACK för alla glada tillrop om mitt myggfönster i förra inlägget! Så glad jag blev för er uppskattning och kan jag inspirera någon är det såklart jätteroligt!


Ha en fin tisdag (än så länge skiner solen här)!

13 kommentarer:

Sofie sa...

Vacker bukett, blåklockor är så fina! Tänk att man kan bara plocka in dom sådär, hade lika gärna kunnat vara en vacker liten snittblomma i blomsterhandel :-)

Kram, Sofie

Monica sa...

Blåklockor, mina favoritblommor, så spröda och gracila!
Mulet och blåsigt här också!
Ha det bra, kram från mig, Monica

bakom berget sa...

Va skönt med sol. Här hänger molnen så lågt att man ta på dom nästan. Så vackert med blåklockorna. Jag ska plocka mig en bukett jag oxå så får man lite sommarkänsla.
Va roligt det låter med er kusinträff. Är ni ett stort gäng?
Ha en trevlig kväll nu!
Kram från Åsa.

Margareta sa...

Hej!
Så vacker bukett.Man får njuta blommor inomhus som sagt.
Vilket fint myggnät..Det kan man ha både med och utan myggor.
Jag har just varit ute med den lilla.Det är många kissrundor trots regn.För det mesta går det bra.
Jag tömde regnmätaren också.40 mm sen igår kväll och det öser fortfarande ner.Men inne är det mysigt och lite sömnigt.
Ha en god dag!

Kram Margareta

Cajsas Faster sa...

Ha en bra dag!

Jenny sa...

Absolut det vackraste, sommarblommor plockat ute i naturen häromkring oss!
Ha en riktigt trevlig dag, kram Jenny

Home Bohemia sa...

Härligt att flytta in sommaren nu när det är så trist ute. Ha en kul träff!! Kram Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Vacker bukett..här fick vi ordentligt med regn runt lunchtid ...hoppas ni har uppehåll på andra sidan Bråviken

Kram Rosa

Christina sa...

Fina blåklockor! Är så fina tillsammans med prästkragar! Riktig sommarbukett,/Lila-Christina

Viola sa...

Hoppas nu att träffen blev av och kan tro att ni har det supermysigt....kram

Eleonora sa...

Underbar sommarbukett! Svenskare kan det nästan inte bli!!!

Sandra på Ön sa...

Blåklockorna är så vackra, såg att de hade börjat blomma hemma nu också. Vackra bilder. Kram från Sandra

G:a Affären sa...

Vilket vackert inlägg Lisa! Jag älskar dina bilder!
Cia