torsdag 28 februari 2013

Torsdagstema - moodboard februari

Så mycket präglat av VÅR allting är just nu...

Soliga vårvinterdagar vågar jag äntligen börja drömma om kommande tider. Jag drömmer om allt som ska spira i min trädgård, om nya små projekt utomhus och inomhus.
Fröna som jag bytte med Snäckskalsdalen måste ner i jorden, helst idag, tyget som jag hittade i en låda, kanske kan det bli en dyna eller kudde....! 
Ja, sådär håller det på och energin och kreativiteten börjar komma tillbaks.
Några inspirerande bilder blir det ju också förstås. Jag ser att bilden nere till vänster med den grönaktiga byrån även var med i januaris moodboard...en favorit kanske! :)

Ni har gissat alldeles rätt - torsdagstemat idag är just "moodboard i februari". Flera inlägg i temat hittar ni hos FABRIKEN.

De soliga vårvinterdagarna har gjort att jag piggnat till lite, som ni kanske märker och ett projekt här hemma har äntligen ägt rum. Jag berättar om det i nästa inlägg!

Sista dagen i februari och imorron har vi äntligen den första dagen  vårmånaden MARS!
Här strålar solen redan på den vita snön utanför och in genom mina (ganska smutsiga) fönster. Idag blir det mera buskklippning på torpet.

Ha en härlig sista februaridag!

14 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

igår kändes det verkligen som en tidig vårdag här i skåne
idag - känns det mer som, ja, februari
jag gick en runda i trädgården för att leta efter eventuella vårtecken
men det gick inte så bra
skaren ligger hård
men kanske där under...
några dagar till så kanske det kan börja smälta bort
och våren titta fram på allvar
hälsar åsa

Chokladvillan 1910 sa...

Det gäller att njuta i dag enligt väderprognosen framöver... Jag ska ut & fota lite. Hittade lite öppet vatten med en drös änder, himla fint ! Verkligen fina bilder & visst blir man piggare när vädret visar sig från sin bästa sida. ;)
Jag börjar också vakna till liv lite ! Tänk att vi har haft snö hela vintern !
Må så gott !
Kram Anki

M/S Design sa...

Februari avslutas ju bra iaf. det bara sprutar i hängrännorna av smältvatten.
Ha en soligt skön dag
Mariana

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

MInus 16 imorse och nu plus 5!! Jag har planterat påskliljor på trappan i ett anfall av våryra. Lär få bära in dom på natten. Härliga vårbilder du visar.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej lisa!
Brukar titta in på din blog -gillar verkligen dina jordnära reflexioner och bilder.
Solen strålar från en klarblå himmel och livsandarna/kreativiteten vaknar.
Underbart/ akzform

MammaElva sa...

Superfin moodboard! Verkligen kul att se hur alla tolkar..

Meta sa...

Vilken tur att jag kan gå in till bloggare och kan känna den härliga vårinspirationen som sprider sig här.
solen gör under med oss.Visst är det underbart att det är Mars min månad med för den delen.Nu kan vi börja tro på våren och inte bara hoppas.
ha en fin torsdag
Kram Meta

Rut och Signe sa...

Termometern på väggen vid dagis visade på +17 igår mitt på dagen. Härligt! Nu behöver vi få hit våren så snödropparna kikar fram.

Kram Marie

Monica sa...

Tänk, det är mycket lättare för mig att förstå varför du har det du har på din mood-board än att tänka ut vad jag skulle ha på min... !?
Men något vårtema hade det nog blivit vid den här tiden på året... något ljust...
Ha det så gott, kram, Monica

bakom berget sa...

Ja, men visst blir man lite prillig i knoppen av all sol. Det spritter liksom av vårkänslor, men det är väl kanske för att vi inte har fått så mycket av solljuset i vinter.Man är liksom lite ovan ju.

Härliga bilder och vackra nyanser på dina bilder idag.
Hi hi...Det är inte bara fönstren som ser smutsiga ut i detta avslöjande ljus ;o))
Ha en fin kväll!

Kram Åsa.

Annas röda stol sa...

Härliga bilder du bjuder på :) Ha en trevlig kväll /Anna

Elzie sa...

Vad det låter härligt att kreativiteten börjar komma tillbaka. Önskar den gjorde det här också, men har väldigt svårt för att komma till skott, så att säga, haha.
Härligt låter det också med jord och fröer. Hoppas att mina fröer ska gro också, som ska i jorden nästa vecka! (Lika bra att ta allt planterande på en gång!!)
Kram Elzie

Borgmästaren sa...

Ljuvligt! Fin februaritolkning.

Ann Kåge sa...

Hej
Så fin vårbild du komponerat. Gillar det rosa mycket.
Även de andra bilderna inspirerar mycket. Det dröjer inte så länge förrän snön är borta, bara några veckor.
Och till sist det blir pop-op på lördagar lite då och då under året./Vårkramar Ann