tisdag 30 december 2014

Året som gick

 2014 börjar närma sej sitt slut och här kommer en årskavalkad från året som gick:



Jag har just upplevt min första jul i nya lägenheten och äntligen är allt klart med kök och annat. 
I januari målar jag fönstret mellan kök och vardagsrum, svart!



 Redan i februari tittar snödropparna fram i grannens rabatt! 



 I mars får jag äntligen lite ordning i mitt arbetsrum.

 Vårblommorna kommer i mängder i april! Här är en bukett från torpet.
I maj börjar jag snegla åt balkongen, det börjar bli riktigt skönt att vistas där nu! Penséerna är redan utplanterade och murgrönan har fått flytta ut.
 I juni är jag mycket på torpet och gör årets första fläderblomssaft!

I juli plockar jag blåbär från blåbärsskogen här intill och hallon från torpet! Vilken lyx! Jag äter frukost på balkongen. 
I början av juli är det stor marknad här i samhället i strålande sol och mängder av folk!


I juli kommer värmen och varar hela augusti, då jag tillbringar kvällarna på balkongen, flämtande i värmen! Tänk, vilken sommar vi fick! Jag har gjort en hel del besök och utflykter, både till Stockholm och söderut till nära och kära. 

I september märker man tydligt att dagarna blivit kortare och ljuspunkterna blir allt viktigare inomhus. Här en ljusslinga från sovrummet.

 I oktober blommar fortfarande min favoritros - White Nights.


I november tittar solen in för att säja adjö för denna säsong. Den lär inte titta in förrän i slutet av januari, nästa år.

I december blir det jul även i Lisas Hus och julljusen lyser lite här och var. Min andra jul i lägenheten har passerat och vi fick både snö och kyla till slut!

Jag vill tacka för året som gick och för alla uppmuntrande kommentarer ni ger mej, och för era inspirerande inlägg i era bloggar! 
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag alla mina läsare inför 2015!

18 kommentarer:

M/S Design sa...

Det var den fin liten sammanställning av året som gått!
Du har fått till det så fint i den nya lägenheten och bra med förvaring i arbetsrummet.
Önskar dej ett nytt härligt år.
Kram
Mariana

Mejrams! sa...

Trevligt att läsa din årskavalkad! Hoppas snödropparna visar sig tidigt i år också. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram!

MårsArt sa...

Jag önskar Dig ett Gott Nytt År-2015!
Kram
Agneta

Monica sa...

Så trevlig idé, att göra en års-sammanfattning! Började genast kolla bland mina bilder, men hjälp, så svårt att välja...
Du har gjort ett så sparsmakat och harmoniskt urval, här blir det nog mera spretigt, är jag rädd!
Nu önskar jag dig i alla fall ett gott slut på det gamla året och tack för alla rara kommentarer och trevliga inlägg!
Kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Du skojar, är det redan din andra jul i nya lägenheten.....ja, du om någon vet ju och det är inte så att jag inte tror dig!!! Tänk vad tiden går fort, vi måste ha rasande roligt mest hela tiden, eller hur är det man säger?!
Du har gjort en så jättefin årskavalkad och fångat ögonblicken precis som man vill minnas dom. Det är Lisa över det hela och då blir det snyggt, så är det bara.
En riktigt fin nyårshelg önskar vi ja, jag tar med Omgivningen, det är ju han (och jag) som tycker att du ser så ung ut.....och Leia och Pippi och Nisse också, och önskar ett gott nytt år också!
Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin sammanfattning av året.
Ska bli jätteroligt och blogga med dig 2015 också.
Gott Nytt År och
stor kram
AnnaMaria

Ann Kåge sa...

Vilken fin fin årskrönika som gör att man kommer ihåg det fina året vi haft. Tusen tack för all inspiration du delar med dig av på din blogg. Önskar dig en fin nyårshelg och ett riktigt fint 2015.
Kramar Ann

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så roligt med en årskrönika! Fina bilder.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År

kramar Anncathrine

STENLYCKA sa...

Nyårskramar till dig, önskar att 2015 blir ett underbart år för dig! Tack för alla vackra inlägg under året och ett GOTT NYTT ÅR!
Raina

Meta sa...

Jag önskar dig ett lika inspirerande 2015
Ett lika härligt bloggår och att få njuta av en härlig vår som inleder en fin sommar och slutar med en skön vinter då vi är vid ett nytt årsskifte igen.
Kram Från Meta

Margareta sa...

Tack för allt du delar med oss. Du är för mig en sann bloggvän.
Så fin årskavalkad.Tänk vad tiden går.
Gott Nytt År!

Kram Margareta

Anonym sa...

Trevlig krönika!
GOTT NYTT ÅR! BLWYDDYN NEWYDD DDA! önskar Lena från Wales

Felix sa...

Då var första året till ända i nya lägenheten. Ser fram emot även det nya året!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år!
Elisabet

Fröken Grön sa...

Härliga bilder från ett härligt bloggår!
Gott nytt år, Lisa!
/Anna-Karin

G:a Affären sa...

Så mycket som hänt under året...och snart plockar vi vårblommor som din fina bukett från april.
Jag ser fram emot ett nytt år med Lisas Hus!
Gott Nytt År!

Kramar /Cia

Eleonora sa...

Tack kära vännen för en trevlig årskrönika. Och tack för alla fina bilder du har visat.

Jag önskar dig allt gott inför 2015 och hoppas att vi ska ha en lika fin kontakt under detta året som under tidigare-

Kramar till dig från
Eleonora

Annica sa...

Vilken fin års-kavalkad i bilder!

Önskar Dej ett fint nytt 2015!

KRAM Annica

Julia sa...


Un savi va dir:
"La riquesa de l'ésser humà es mesura per la quantitat i qualitat dels amics que tingui" Gràcies per fer-me milionària ♥Feliç Any Nou!☆❤❀ [-•‿•ิ]❀

…......... /)
……... ( , )
….….|░░░|
……..|░░░|☆ (♥)_
……..|░░░|☆ (♥)_ Feliç
…...@|░░░|¸.¤“˜¨♕~ ¨¨Any Nou
❤`•.¸¸.•´´¯`•• .¸¸.•´¯`•.•~~~☆“˜¨¨¨***2015**.*♥*.
❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉
Elracodeldetall.blogspot.com (^‿^)✿ petons