söndag 10 mars 2013

Söndagsbild/vårteckensutmaning

Solen leker på ett vårligt sätt i mitt rum...


...den når helt nya platser inomhus så här års och ljuset blir nästan genomskinligt här inne.

Ute är det fortfarande smällkallt och minusgrader, trots den flitiga solen som inte lyckas smälta den kompakta snön. Men inne är det VÅR!

De vita rosorna som jag fick i tisdags blir vackrare för varje dag.
Den nya kudden med sländan är en liten vårpresent till mej själv från shoppingrundan i stan häromdagen. (finns på HM-home).
Det får bli mina söndagsbilder idag - flera söndagsbilder hittar ni hos FABRIKEN. 


Årets  VÅRTECKENSUTMANING har börjat och sammanställs i år av "Det grå huset på kullen".  Anmäl dej om du vill vara med och varje söndag visa vårtecken från din omgivning!

Flera tydliga vårtecken finns i mina tidigare inlägg i veckan - både tåliga snödroppar och utsprungna slånbärskvistar.

Nu hoppas vi på lite vårvärme också!

Ha en fin söndag!

25 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sländan som landat i din soffa är så fin, och solen kommer med våren. Bara nätterna blir varmare blir det nog vår på riktigt.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Snögården sa...

Hej!
Härliga bilder och underbara kuddar.

Ta habd om dig.
Kram Anni

Betongglädje sa...

Vore härligt med lite värme nu! Men solen lyser i alla fall och det ger en vårkänslor!
Vilken fin kudde kanske ska ta mej till stan och införskaffa en sådan ;)
Ha en fin söndag! KRAM Camilla

STENLYCKA sa...

Åhh.. så vackra bilder från ditt vårliga hem. Gillar kudden med sländan.
Här har vi väldigt kallt och blåsigt och massor med snö i trädgården så inte ens en liten snödroppe har vågat visa sig.
Önskar dig en fin söndag och en bra start på veckan!
Kram Raina

Livsnjutaren sa...

Åh så fint. Så ljust och vårligt. Den där sländekudden har jag sett på Helenas Enkla Vardag och den är så otroligt fin! Måste få tag i den! Visst var det på Hemtex den fanns? Får bli en shoppingtur till gamla Svedala... Ha en fin söndag! Kram

Fröken Grön sa...

Och du är som vanligt mästerlig på att fånga ljuset på bild!
Ha en riktigt skön söndag, Lisa!
/Anna-Karin

The Secret Garden sa...

Minus -24 grader här i morse! Får allt vänta ytterligare ca 2 månader på våren. Men jag vill ju ut nu!!!! :)

//Boije

Träning Inredning Inspiration sa...

Vacker bild av ett vackert hem! Så mycket vår i bilden:9 Hoppas våren är här för att stanna!
Ha en mysig söndag

Kram

Monica sa...

Så fint uttryckt, att ljuset nästan blir genomskinligt! Jag förstår precis vad du menar!
Idag är det svårt att hitta vårtecken här också - det SNÖAR! Alldeles onödigt, tycker jag...
Men jag tog lite bilder igår.
Ha det gott, kram, Monica

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Lisa, jag skulle nästan gå ännu längre och säga att det luktar lite SOMMAR i ditt vackra rum! Just med den skira murgröneslingan runt de ljuvliga rosorna, och så den nya VRÅLSNYGGA kudden (som det liksom bara står LISA på, det syns ju helt klart! :-). Jodå, fortsätt så, så kan nog inte snön annat än att smälta snart, och minusgraderna bli väck, väck!

En skön söndag önskar jag dig från ett gråhuttrigt England, där jag också gör mitt bästa för att ta in våren när den inte riktigt vågar sig fram ute.

Kram,
Helena

M/S Design sa...

Vad härligt det ser ut när solen skiner in så där på dina bilder!!!
Ha en bra dag
Mariana

Eleonora sa...

Så rart solen lyser in i ditt hus och sländan-kudden tycker jag är jättefin!

Lycka till med frys avfrostningen! Ha det gott resten av dagen. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Ett slag tänkte jag att nu har du tecknat en slända och låtit trycka upp. Och jag hade inte blivit det minsta lilla förvånad om det varit så!

Får du förresten tid (!) över (!) till målande nu när du inte arbetar längre? Jag svarar själv: kunde just tro det, man får ingen tid över när man inte arbetar......

Sådana rosor som blir finare och verkligen slår ut sakta och stilla är underbara och dom vita, hur väl smälter dom inte in hos dig! Ljufveligt!

Kramar från ett isande kallt Snäckis!

MårsArt sa...

Ja, nu kommer våren så sakta.
Här är riktigt soligt men kallt, idag. Kudden med sländan är fin! Tyvärr finns inte H&M home här i närheten. Det får bli ett besök där när jag är uppåt Östergötland nästa gång.
Ha en skön vecka.
Kram
Agneta

Anonym sa...

Vilka fina kuddar! :)

Ha en fin dag!
Kram Jenny

OlgaA sa...

Vilka fina bilder!! Skönt att våren är på G :)

Rosor du fått är fina!!

kramar/Olg@

Bettina Bäck sa...

Just det, vårljuset är inte att förakta. Det känns faktiskt underbart när det letar sig in genom fönstren. :-)

Eva Agnes sa...

Ja, du Lisa våren tar verkligen goid tid på sig.
Precis som vi tror att det är vår får vi ett rejält bakslag.
Men jag håller med att det ser ut som riktig vår inne hos dig.
Så mysigt du har dewt.
Tack för fina kommentarer om mina påskägg.
Kramar
Eva Agnes

Skaparglädje sa...

Hittar man ingen vår ute, så får man leta inomhus. Man blir glad när solen tittar in genom fönstret.
//Anne-Lie

Charlotta sa...

Så skönt när vårsolen letar sig in. De fina rosorna på bordet gör ditt rum så levande och vackert.

Annica Östlund sa...

Det är så underbart med solens strålar som letar sig långt in i huset och värmer oss. Man blir pigg och glad och full av energi av solen =)
Tycker också vi får hoppas på mer vårvärme!
Kram Annica

G:a Affären sa...

Ditt hus verkar alltid bada i ljus! Så fint du har det, och kudden trodde jag du gjort. Inte för att jag vet hur det skulle gå till men den påminner om dina målningar. Den passar verkligen där hos dig!

Kramar
Cia

nattugglan sa...

Så fint solen lyser..fina rosor oxå.

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut hos dig! Härliga rosor, så roligt när de står sig länge!=)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det verkar som vi får vänta på våren... Idag var det ju förskräckligt kallt! Hoppas det inte blir så i helgen... Brrr
Kudden var jättefin!
Kram
Marie