måndag 21 december 2015

"Mörkret skall flykta snart..."


 Igår tände jag fjärde ljuset och sedan fick julljusen brinna...


Jag har fullt av ljuspunkter lite överallt och mest är det levande ljus.


Senaste tillskottet av ljuslykta är denna, från shoppingturen i fredags. (Rusta)

Ja, många ljus går det åt denna tid! 
Redan vid tvåtiden på eftermiddagen börjar det skymma och man måste tända ljusen. 
Men imorgon vänder det! 
Jag ser verkligen fram emot ljusets återkomst.

Idag laddar jag inför morgondagens härliga konsert med min kör!
Jag kommer att göra ett inlägg till innan julafton, men tills dess -  
glöm inte att andas djupt och sänka axlarna! 

Ha en fin start på julveckan!

5 kommentarer:

Meta sa...

Vad mysigt du har det och så härligt med en konsert med julmusik antar jag. det har inte varit många såna besök i år annars brukar det vara det
Ha det gott och njut av att det vänder nu
Kram Meta

Hajan sa...

Jösses är der redan att vi vänder pa ljuset. underbart Jag tycker det aldrig har varit så mörkt som nu.
Det märks också på lysräkningen som kommer varje månad. Det har jag själv valt så, det känns inte så mycket då.
i dag har jag gjort mitt sista bak före jul.
ha det bra önskar Hajan

Mejrams! sa...

Ja, det går åt massor av ljus nu. Jag tänder varje dag med början till frukost. Fast jag gör som du, ser fram emot ljuset. Tänk om man bodde närmare dig, då hade man kunnat komma och lyssna till din kör. Kram Merja

Erikslundsliv sa...

Visst är det härligt med alla ljus man tänder! Här går det åt massor nu, tur att ljuset kommer åter från och med Imorgon. Visserligen sakta, men ändå säkert!
Lycka till med konserten, det blir säkert fint och stämningsfullt, hade varit kul att få gå och lyssna på er!
Ha det fint!
Kram, Ann

STENLYCKA sa...

Hej kära Lisa!
Länge sedan jag skrev till dig, du skall veta att jag tittar in till dig men har blivit så sjukt dålig på att kommentera. Känner mig skamsen för detta men det är mycket som händer i ens liv och ibland är det andra saker som tar sin tid och också kraft. Men du skall veta att jag tycker det är så roligt att titta in i ditt vackra hem. Skall försöka att bättra mig och höra av mig lite oftare. Ha det gott och jag önskar dig en riktigt fin jul!
Kramar i massor från Raina