söndag 3 september 2017

En lyckad septemberhelg


Helgen som gick har jag tillbringat i ett....STALL! 
I SPILTAN galleri och kuriosa har jag deltagit i en utställning. Stallet ligger i anslutning till mitt förra boende - huset som jag hyrde.
Vi smidde planer redan då 2011-2013, och NU blev det äntligen av och det blev succé! 
Utställningen bestod av, förutom mina akvareller och kort, keramik och fårskinn.



 Här (ovan) är min hörna med både akvareller och inramade kort.



 Vackra bruksföremål i keramik av Ann Kåge!



 Ljuvliga fårskinn av Elisabet Jansson, som har egen fårfarm i Sörmland. Alla deltog vi i Östgötadagarna som är en tradition i vårt landskap, och kanske speciellt ute på landet där många gårdar håller öppet med diverse begivenheter.



 På baksidan av det renoverade stallet har en utbyggnad gjorts, där vi då och då kunde både fika och äta lite lunch. 
På lördagen, då det var solsken, blev det inte mycket tid för sådant, medan söndagens regnande gav flera stunder för pauser.



 Baksidan av stallet med prunkande blommning och en gränd som leder ut till bygatan.


Inne i stallet har mycket sparats - flera spiltor finns kvar och här, en gammal uttjänt gunghäst, som säkert sett sina bästa dagar, men är oerhört charmig ändå.


Söndagen blev tyvärr mycket regnig och vi var glada att ha tak över huvudet. Ett halvätet wienerbröd i fönstret...någon kom visst förbi trots allt.

En mycket lyckad helg har det varit och premiär för SPILTAN!
Många glada möten och förtjänsten var god för oss alla tre. Jag tror att värdparet också var ganska nöjda med helgen! 

Nu blir det vila och rekreation inför veckan som kommer!
Ha det gott och tusen TACK för alla rara kommentarer ni ger - de gläder mej mycket ska ni veta! 

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag förstod att ni skulle få en rolig helg tillsammans. Det ser så härligt ut på bilderna du visar, jag skulle så gärna vilja varit publik! Av Elisabeth Jansson har jag köpt mitt vackra vita leichesterfårskinn. En present till mig själv! Och att du pryder mina väggar med fjärilar... det vet du redan!

Hoppas du får en fin ny vecka med vila inför nästa åtagande. Du har många strängar på din lyra.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Åh, viket mysigt ställe, där hade jag gärna gått omkring och säkert köpt både det ena och det andra, som jag inte visste att jag behövde...
Det är mycket sånt numera ute på gårdarna. Här hade vi en mölla i närheten, som också hade lite utställare och där man dessutom kunde titta på en plöjningstävlan! 😂
Vädret har varit underbart hela helgen, lugna, klara solskensdagar med långa strandpromenader!
Ha en fin ny vecka, Lisa!
Kram, Monica

House and Garden by Bia sa...

Men åh vilket mysigt ställe !
Förstår att du trivdes där ;)
Veckan börjar med sol, men jag tror den avslutas med regn till helgen här hos oss....och jag som tänkte åka till torpet !...men det kommer fler tåg ;)
Ha en fin ny vecka!
Kram

M/S Design sa...

Vad kul att det blev lyckat! inte så förvånande med så fina alster!
Alltid kul att visa upp det man gör och få respons.

Kram
Mariana

Meta sa...

Så trevligt det blev. det tar tid från tanke till verklighet och blir det bra då är ju allt vunnit. Synd att det är så långt till er. hade varit skoj att se era alster.
Ha nu en skön vecka och vila kan du ju göra om vädret är lika tråkigt som här.
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Så fint ni gjort och så kul att ni fick många besökare!
Ställen liknande ert är ju alltid så trevligt att besöka. synd att jag inte bor i närheten.
Så duktig du är som målar så fint och så kul det måste kännas att få ställa ut och få sälja lite också. Bra jobbat, Lisa!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann