lördag 18 november 2017

Dags igen!


Ja, det är ofrånkomligt - dags för julmarknad igen och det känns som om det var nyligen! Ett år går så snabbt!
Jag talar alltså om julmarknaden här i byn hos gårdsbutiken "Romantiska ting".  @viola9. Ett årligt evenemang.  



Viola bjuder in ett skiftande antal hantverkare och julpysslare, som finns både på gårdsplanen och i ett närliggande uthus.



Nostalgiska dekorationer hör alltid till och inbjuder till inspiration för den egna uteplatsen.



Jag handlar mest de första julblommorna, som Amaryllis och Hyacinter. Här är en Amaryllis som ska bli vit och vacker, med mossa från skogen.
 

I veckan hittade jag lummer i skogen och det blev kransar på vitrinskåpet i köket.


Allt detta adventspyntande medan rosorna knoppas på torpet! 
Jag har svårt att ta allt på allvar ännu, men det växlar i väder - ena dagen milt och soligt, nästa dag frostigt, kallt och vintrigt!

Själv längtar jag bara tills det vänder igen. Under tiden får man trixa med ljus i de mörka hörnen så gott det går.

En fortsatt skön helg önskar jag er!

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Mysigt med julmarknad...vi ska på julmarknad på Norra berget här i stan den andra dec....det är en omtalad och ganska stor och mysig marknad som håller till på ett mini skansen ungefär. Brukar gå nästan varje år ;))
Amaryllis med mossa är fint !...idag har vi varit till torpet och tagit tre lite mindre granar som vi ska ha här hemma i stan, var i grevens tid för snart kommer snön !
Kramis bia

Monica sa...

Ja, jag har också lite svårt att ta in att det snart är jul! Men det är ju faktiskt drygt en månad dit...Vi har hittills bara haft två frostnätter, men det ska visst bli kallare nästa vecka med frost på nätterna. Jag är glad så länge det håller sig på plussidan!
Trevligt att se bilder från Violas julmarknad; brukar inte du också sälja lite av dina kort o.dy. där?
Ha en fortsatt fin helg, Lisa!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Julmarknad utan snö blir lite urvattnad. Riktig julkänsla infinner sig bara då... tycker jag! Men som tur var kan vi inte styra över vädret och det är bara att anpassa sig.

Advent närmar sig men jag har inte inhandlat varken hyacint eller amaryllis än, inväntar rätt känsla. Däremot har jag gjort en skogsrunda och laddat med tall- och granris och tänk, jag hittade också en reva lummer! Jag tror att du har julkänsla redan eftersom du och kören övar julsånger för fullt!

Njut av dina blommor och den fina lummerkransen.

Ha en fin söndag.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Åh, den julmarknaden skulle jag vilja besöka! Det ser mysigt ut.
Här har vi fått lite vitt på backen så nu infinner sig adventsstämningen.
Hoppas bara att snön blir kvar, det blir ju så mycket ljusare direkt!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Meta sa...

Det är roligt med julmarknader men känns lite trist utan snön. Har liksom inte fattat att det är nov än men nu kom snön så då är det nog det.
Ska på loppis idag hoppas hitta det jag söker. det finns så mycket fint att göra till jul så inte går dagarna sakta då inte
Ha nu en fin vecka
Kram Meta