lördag 22 december 2018

En blommande jul

 
 Just nu trängs blommorna på min köksbänk. Det är där de får stå, så att jag kan se dem hela tiden. Denna vackra Amaryllis har jag köpt själv, jag kunde bara inte motstå den.

 
Den stora krukan med vita blommor fick jag av min Damkör efter konserten i torsdags! Så glad jag blev - de vet ju precis vad jag tycker om. Konserten blev otroligt lyckad på alla sätt, och jag är så glad för det också och så stolt över mina fina Damer. Förutom att sjunga vackert, bakar de bröd, och dekorerar scenen och en massa annat! Tyvärr har jag inga bilder från kvällen, jag hade lite annat att tänka på, ha-ha!

Nu känns det som om jag kan koppla av lite mera och känna lugnet inför julen, för jag vägrar att stressa. Jag gläds också åt att vi nu går mot ljusare tider! Åh, så skönt!

En RIKTIGT FRIDSAM OCH HÄRLIG JUL önskar jag alla som tittar in här!

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Härligt att bada i blommor! Underbar grupp du fått av dina tacksamma körmedlemmar. Här doftar hyacinterna närapå för mycket, men jag snyter mig och njuter i fulla drag.

Önskar dig en fröjdefull jul, fina vän!
Julkramar från Eva-Mari

Monica sa...

Grattis till den lyckade konserten, jag visste väl att det skulle bli lyckat! Du har all anledning att känna dig stolt!
Här härskar också julefriden, skinkan kokar och ska griljeras ikväll, annars är nog allt klart...Jul blir det hur som helst!
Önskar dig en riktigt lugn och skön jul med mycket god julmat!
Stor julekram, Monica

pelargon sa...

Nu står verkligen julen för dörren.
Så underbara blommor du har.Vacker grupp från din kör.Tänk om man bodde lite närmare och kunde komma och lyssna.....
Förstår av dina underbara bilder i förra inlägget att ni har lite snö.Bilderna ser ju ut som i en julsaga.Vi har bara lite puder. Men det är ganska smidigt.
Ikväll smakar vi på skinkan och lite gröt.Imorgon blir det julafton i lugn och ro. Dopp i grytan mitt på dan .

Önskar dig en Fridfull och God Jul,
Kram Margareta

Christina Mari sa...

For en fin oppsats! Nydelige blomster sammen.
Nyt kvelden.
Klem Christina

Sandra sa...

Beautiful flower. Have a happy week. Greetings.