tisdag 12 februari 2019

Vårvinter

 
Idag har vi haft en underbar vårvinterdag med sol och klarblå himmel. Dessutom har snöklockorna äntligen slagit ut i mitt fönster, även om själva stänglarna blivit jättelånga! Nej, snödropparna lär dröja, men dessa lökar ska jag plantera ut på torpet sen.
Grannen som bor under mej i lägenheten har vanliga snödroppar som börjat slå ut. En fröjd att se!

 
Jag hade ett par timmars ljuvlig tid på torpet och passade på att klippa ner den ena schersminen. Den andra klippte jag förra året. Bara att få vara i solen en stund kändes sååå skönt!

 
 Kring buskar och träd har snön försvunnit och då kan man se hur det börjar spira. Helt underbart är det. Idag var det lite kallt och skare på snön, men ack, så skönt efter alla mulna dagar vi har haft.

 
En vecka efter min sopplunch har de fådda tulpanerna gjort sitt. De roströda slog i alla fall ut, även om de tappade bladen samtidigt.
 
 
 
Äntligen har då solen börjat titta in i mitt vardagsrum. Ett par smala springor överraskade mej i morse! Så härligt att få in solen även på den sidan av lägenheten!  

En underbar dag har jag haft i det sköna vintervädret och visst är det väl vårvinter nu?  

Allt gott till er!

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ljuvligt är bara förnamnet! Visst är det vårvinter nu... men än så får vi vänta. Så skönt att du kunnat pyssla i din trädgård i solen.
Jag packar väskan och beger mig till ett annat landsting för äntligen är det min tur att få op på mitt dumma knä. Så nu ser jag vårljuset skymta i tunneln... så skönt!

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Absolut är det vårvinter eller förvår, som jag brukar säga! Så härligt att se dina snöklockor - jag trodde först att dom stod utomhus och vet ju, att mina ute inte syns än...
Så du klipper din schersmin? Vi har en jättegammal, risig buske, men jag har aldrig vågar klippa i den! Hur mycket klipper du?
Ditt torp ser så fantastiskt mysigt ut i solen med den smältande snön omkring! Så underbart också att du har det så nära din lägenhet.
Du kan ju nästan säga vilken årstid det är, bara genom att se när solen lyser in i din lägenhet...
Ha en fortsatt fin vecka, stor kram från mig!
Monica