fredag 8 februari 2019

Februarisol, filmpremiär och sommarsmak

 
Vi fick sol i onsdags - så underbart och oväntat! Tulpanerna som jag fick av väninnorna får stå och lysa i solgasset!

 
Det händer lite saker då och då i min värld - igår var det filmpremiär på Maj Wechselmanns dokumentär om Moa Martinson och min Damkör var såklart inbjudna och vi inledde med ett par sånger. Så roligt att äntligen få se denna film, där vi också var statister. Dessutom står vi med som sponsorer till filmen. En film som kan rekommenderas - viktig och intressant!

 
Snart helg igen och jag kommer att ägna den åt mina pelargoner - klippa ner dem och ta fram dem i ljuset.
Dessutom ska jag arrangera några nya sånger till min kör, och det kommer att ta sin tid. Mycket innejobb, men vädret ska visst inte bli något vidare. Nu har vi mildväder igen, snön smälter och halkan är total!
 
Tänk, vad en smak kan förflytta en!
Jag köpte några färska hallon för att ha till frukostens yoghurt, och tänk, när jag smakade på ett så plötsligt kom hela sommaren över mej! Så söta och smakrika de var och så förvånande mitt i vintern!
Jag ska verkligen försöka vårda min lilla hallonhäck lite bättre så jag får rikligare skördar där. Hallon är verkligen SOMMAR!

Nej, nu far jag visst iväg här!
Önskar er en skön och härlig helg!

4 kommentarer:

Monica sa...

Man FÅR fara iväg, när man plötsligt upplever något av en smak eller doft! Det är ju bara härligt med minnen som sitter i dofter! Ibland när vi grillar på sommaren kan jag plötsligt säga: Ni luktar det Agami! Det är ett ställe i norra Egypten, där vi var inbjudna på grillparty i början på 70-talet! Så doftminnen sitter i länge!
Nu for jag iväg...
Lite solsken här idag, så efterlängtat efter flera dagars regnande.
Det verkar, som vi är många, som tänker sätta om blonnor denna helgen - det är väl vårlängtan, som sätter in...
Ha en skön helg, kram från mig!
Monica

Solstrimmor sa...

Är intresserad av att se Moafilmen, undrar bara var och hur? Kanske den kommer att sändas på tv så småningom? Du kan väl hojta till om du får veta?
Vilken härlig tulpanbukett du har där... hoppas det är såna som slår ut. Kul med anset av pelargoner, mina bor fortfarande i en papperspåse i Lisas källare. Kanske dags att låta dem komma fram nu?

Lycka till med arret och fortsatt trivsam helg.
Kramar från Eva-Mari.

Ps. Det finns två väggar i min lägenhet som inte är av betong... hyllväggen är en sån! Så jag klarade uppsättningen själv!

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön helg inomhus...ja här ösregnar det! En bra dag för vila :)
Hallon ja, finns det något godare?? Har ett snår här i trädgården också, måste bara lära mig att beskära och ta hand om det också!
Kram från Titti

Halmhatt och mamelucker sa...

Så kul med filmen! Jag var och såg The Wife på "min" Folkets bio för lite sen. Då berättade de att det skulle bli författarbesök inför Moa filmen.
Jag planerar hallonhäck till sommaren i stugan. Hallon är väl bara det godaste som finns. Läste om skånska Hallongården i en tidning om mathantverk. Vilket härligt utflyktsmål det verkar vara om man är i Skåne trakten.
Så fin din blogg är! Jag har lagt till den på min lista och följer med nu.
Tack för inspirationen!
Annika