lördag 16 februari 2019

Vårkänslor

 
En dag som denna får man verkligen vårkänslor och de sista solstrålarna vinkar adjö innan den försvinner för idag. Så härligt när solen hälsar på och lyser in i min lägenhet.

 
 En snabbtitt på grannens snödroppar som blir flera för varje dag, och snön är ju nästan borta nu, bara plogvallarna kvar efter en veckas mildväder.

 
Just hemkommen från torpet, där jag fortsatt med buskklippningen och jag har även planterat om pelargonerna.
Här ser man verkligen skillnad jämfört med för några dagar sedan när snön låg kvar på gården. Inga snödroppar hos mej dock, men många spirande gröna små lökruggar här och där.
Så jätteskönt att ha vistats ute i solen i några timmar idag.

 
Nu ser jag fram emot prunkade Mårbackor i sommar, för det är nästan bara såna pelargoner jag har. Bilden är från ett tidigare år.

Nu har solen försvunnit och lite moln har bildats, och det ska visst bli mulet imorgon. Ja, det gäller att planera sina dagar efter vädret. Imorgon blir det innejobb för hela slanten.

Ha en fortsatt skön helg!

3 kommentarer:

Monica sa...

Ja igår kändes det verkligen som vår här och jag fick sådan lust att gå ut och räfsa, men jag har ingenstans att lägga skräpet förrän trädgårdstunna töms vecka 9!
Idag är det lite gråmulet men fortfarande 6-7 plusgrader. Vi får väl se om det blir någon vinter alls här nere i år...
Ha en skön söndagskväll, kram, Monica

Hemma hos Märtha sa...

Javisst var det underbart med sol och takdropp igår! Här ligger snön kvar runt huset så inga snödroppar än men snart så..:-)
Kram
Anne-Lie

Bettys beundran sa...

Ja, tänk vad vi nordbor längtar efter sol och värme. Då kommer vi ut ur våra "vintergömmor". Här i S-holm dröjer det innan snödroppar m.m. syns. Men tulpanspjut anar jag i rabatten.