söndag 16 oktober 2022

Höstpyntet


Det blir inte så mycket höstpynt hos mej, men jag tar oftast av det jag har i trädgården, som här - Kärleksörten, den pålitliga. Den får stå på köksbordet.


Ljungen står på "vänt" så länge sommarblommorna ändå är fräscha och blommar. Trots någon frostnatt är det ännu inte dags att byta.

(lånad bild)
En krans på dörren vill man ju gärna ha. Antingen ska den vara rufsig...

(lånad bild)
...spretig... 


...eller väldigt enkel, som på min dörr just nu.


 Vädermässigt har veckan ju präglats av solsken, regn och fullmåne, som nu är på väg bort. 

Hoppas att ni har haft en fin och skön helg, som jag. Önskar er en fin start på veckan i morgon!

3 kommentarer:

Monica sa...

Du är så duktig på att ta in från trädgård eller natur och få det att se så fint ut! Jag skulle gärna vilja ha en krans på vår ytter dörr, men vi har ett runt fönster i den, så det går inte.
En solig, fin dag här idag, men det blåser rejält och löven har börjat yra. Någon frost har vi inte haft här än.
Ha det gott, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Jag tycker att det går att få de vackraste buketter av det som finns just nu om man bara använder sin fantasi. Likaså när det gäller kransar. Din kärleksört passar så bra i fina vasen och spar du den tillräckligt länge får den väl rötter till slut?
Just nu regnar det här men det gör inget. Har nyss kommit hem från Ikea och det var lääänge sen sist så till och med det var roligt! Resultat... tre små plåtburkar och en påse nötblandning.

Önskar dig en skön söndagskväll och en ny fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Moi aussi j'essaye de trouver de jolis feuillages dans le jardin ou quelques rares fleurs d'automne comme les asters et les sedums. Cette année, la récolte est maigre.

Bonne semaine à vous aussi.

Kram Hélène