söndag 11 december 2022

Nobelfest och konsert


Denna vecka har ju präglats mycket av festernas fest - Nobelfesten. Inte heller i år blev jag bjuden, men jag tände min fina trådkrona och fick lite nobelstämning ändå.


Nästan som Nobelfest blev det i torsdags i mitt kök när jag bjöd några vänner på lite jullunch. Festligt och mycket trevligt var det.


I går kväll var jag på konsert inne i stan och min kära Damkör fick äntligen sjunga igen. Här syns min efterträdare framför kören och jag sitter i publiken för första gången. Lite märklig känsla, men så härligt att de får sjunga igen och jag får bara njuta. En utmärkt konsert tillsammans med Anna-Lotta Larsson.

Dagarna trillar på och jag njuter av lugnet som jag får uppleva denna tid som annars brukar vara mycket hektisk. Lagom med snö och kyla och det är verkligen jullikt och vackert. 

Hoppas att ni också njuter av dagarna!

2 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,
Det är en fin metallkrona du har. Jag antar att ljusen är stiliserade lampor. Vilken vacker kväll, kanske lite nostalgisk, du hade och du har ett vackert festligt bord att ta emot dina vänner.
ps : (Pratar du om en Nobelkonsert eller en fest, har det något med Nobelpriset att göra?)

Ha det bra och ta hand om dig själv när covid-epidemin återupptas.

Bonne semaine !

Hélène

Monica sa...

Vilken vacker och ovanlig tak-krona du har! Det blir genast lite festatämning när den är tänd!
Vilket trevligt initiativ att bjuda vänner på jullunch!
Här blir det inte mycket gjort för närvarande, har maken på sjukhus...
Må så gott, kram, Monica