lördag 31 december 2022

Nyårsafton


 Så blev det då nyårsafton och julen har passerat. Här blev det stillsamt med hosta och snorande i all oändlighet känns det som. Något vidare nyårsfirande blir det inte heller för allt flunsigt håller i sej. Det går verkligen ingen nöd på mej, jag har det jättefint här hemma och har kontakt med vänner och släktingar via media. Höjdpunkten var nog igår när jag fick prata med lilla 2-åriga L i telefonen och hon kan säja mitt namn! En liten rar och gullig röst några mil norrut och en stor behållning den dagen. 

Det är bara några timmar kvar på 2022 och jag kan bara önska att världen vrids om i ett bättre läge och att 2023 innebär fred och frihet.

GOTT NYTT ÅR! 

3 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

J'espère que vous vous sentez mieux. C'est préférable que vous restiez au chaude chez vous, loin de tous ces méchants microbes et virus qu'il y a en ce moment.
Ici aussi cela sera très calme comme d'habitude, juste mon mari et moi. Il y aura de l'anguille fumée sur du pain grillé, des « coquilles Saint-Jacques » sauce au safran et un dessert avec les framboises du congélateur (elles viennent du jardin). Un repas très simple. Je vais regarder une rediffusion d'une série policière à la télé et je vais probablement me coucher avant minuit comme chaque année car j'ai toujours détesté la Saint-Sylvestre (même quand j'étais très jeune).
Je vous souhaite tout le meilleur pour 2023 !

Kram Hélène

Solstrimmor sa...

Jag vill önska dig ett gott slut på detta året och ett Gott Nytt 2023, kära bloggvän!
Som du så firar jag in det nya året ensam, helt efter egen önskan. Har just tittat på en repris av Den tatuerade änkan med Mona Malm. För vilken gång i ordningen minns jag inte längre. Älskar den och framförallt henne! Det finns guldkorn.
Njuter ikväll av gratinerad hummer, ett gott vitt vin och så ska jag läsa mitt gamla nyårsbrev... och skriva mitt nya.

Allt gott till dig och hoppas den eländiga flunsan försvinner med gamla året.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

En fin fortsättning på det nya året önskar jag dig verkligen också! Hoppas att din förkylning/influensa nu har gett med sig för gott.
Jag kan fortfarande inte komma in på Bloglovin, så jag ser inte dina inlägg förrän nu när din bloggadress syns i kommentaren till min blogg. Hoppas att det ordnar sig med Bloglovin!
Så roligt att du har fått en liten Leah i ditt liv, som en liten solstråle!
Kan mycket väl förstå, att det måste ha känts underbart att hon redan kan säga ditt namn!
Ha det gott, kramar, Monica