söndag 18 december 2022

Luciavecka och flunsa


Lucia passerade ganska obemärkt här. Den dagen låg jag i feber och flunsan var ett faktum. Så trist!


Azalean som jag fick i förra veckan blommar för fullt nu när den får dricka själv från fatet.


 Sträng kyla har vi haft och alldeles underbart vackra dagar. Jag har njutit från mina fönster eftersom jag varit inne hela denna vecka med flunsan, eller vad det nu är. Numera vet man ju inte och jag har inte testat mej, eftersom jag ju inte vill gå ut och smitta andra. Lukt och smak är i alla fall helt borta, men jag håller mej inomhus idag också när det är molnigare och betydligt mildare ute. 

Fjärde ljuset är tänt och jag snorar på och hostar och hoppas att jag hinner bli frisk till jul.

Ha en fortsatt fin adventssöndag!

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så trist med flunsan! Men du hinner nog krya på dig till jul. Antar att du är vaccinerad mot influensa också? Nuförtiden vet man inte vad man har.
Underbar azalea.
Ha nu en fin fjärde advent och krya på dig allt du kan!
Kramar från Eva-Mari

Hélène sa...

Bonjour Chère Lisa,

Vraiment désolée que vous soyez grippée. J'espère que le rhume passera vite et l'odorat reviendra et que le mal de tête et la fatigue seront bientôt qu'un mauvais souvenir.
Maintenant, c'est difficile de savoir si ce sont les symptômes de la grippe ou du Covid. mais vous êtes vaccinée je pense pour éviter les complications.

Restez bien au chaud chez vous. Je sais que c'est quelques fois ennuyeux de rester toute la journée sans sortir mais c'est le seul moyen de guérir et de ne pas contaminer les autres personnes.

L'azalée est vraiment joli et aussi les bougies allumées.

Soignez-vous bien. je vous envoie tous mes voeux d'un prompt rétablissement avant Noël.

Ici après une semaine glaciale, les températures sont remontées et il pleut beaucoup. Du gris, du gris et encore des journées sombres. Cette année encore il n'y aura pas de Noël blanc ici dans mon coin de banlieue parisienne. Pas de neige ni de froid prévus.

Amicales pensées. Kram Hélène